דף הבית » כמה זמן צריך » כמה זמן לוקח לתקן שבר באצבע?

כמה זמן לוקח לתקן שבר באצבע?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לוקח לתקן שבר באצבע?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו שבר באצבע?

שבר באצבע הוא שבר באחת מעצמות האצבע. זה יכול להיגרם ממכה ישירה, נפילה או סיבוב של האצבע. שברים באצבע יכולים לנוע בין קל לחמור, וחומרת השבר תקבע את הטיפול ואת משך הזמן שיידרש להחלים.

מהם התסמינים של שבר באצבע?

התסמין השכיח ביותר של שבר באצבע הוא כאב. אתה עלול גם לחוות נפיחות, חבורות או רגישות באזור השבר. ייתכן שתבחין גם בעיוות באצבע או בירידה בטווח התנועה.

כיצד מאבחנים שבר באצבע?

הרופא שלך יבצע בדיקה גופנית של האצבע שלך וייתכן שיזמין צילום רנטגן כדי לאשר את האבחנה. צילום הרנטגן יראה את מיקומו וחומרת השבר.

אפשרויות טיפול בשברי אצבע

הטיפול בשבר באצבע יהיה תלוי בחומרת השבר. ניתן לטפל בשברים קלים באמצעות סד או גבס. שברים חמורים יותר עשויים לדרוש ניתוח ליישור מחדש של העצמות ולייצב את המפרק.

כמה זמן לוקח לתקן שבר באצבע?

משך הזמן שייקח לתיקון שבר באצבע יהיה תלוי בחומרת השבר ובטיפול הנבחר. שברים קלים עשויים להימשך מספר שבועות להחלים, בעוד שברים חמורים יותר עשויים להימשך מספר חודשים.

השוואה מהירה

חומרת שבר באצבע יַחַס זמן לרפא
קַטִין סד או יציקה 2-3 שבועות
לְמַתֵן כִּירוּרגִיָה 3-4 חודשים
חָמוּר כִּירוּרגִיָה 4-6 חודשים

שיקום לאחר שבר באצבע

לאחר שהשבר החלים, ייתכן שתצטרך לעבור פיזיותרפיה כדי להחזיר את הכוח ואת טווחי התנועה באצבע. הרופא שלך עשוי גם להמליץ על תרגילים שיעזרו לך להחזיר את הכוח והגמישות.

מניעת שברים באצבעות

הדרך הטובה ביותר למנוע שברים באצבעות היא ללבוש ציוד מגן בעת השתתפות בספורט או בפעילויות הכרוכות במגע. כדאי גם ללבוש כפפות בעת ביצוע פעילויות הכוללות תנועות אחיזה או פיתול.

דעה אישית

שברים באצבע יכולים להיות כואבים ולקחת זמן רב עד להחלמה, אך חשוב להקפיד על הנחיות הרופא לטיפול ושיקום. הקדשת הזמן לטיפול נאות בשבר האצבע שלך יכולה לעזור לך להימנע מפציעה נוספת ולחזור לפעילות הרגילה שלך בהקדם האפשרי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן