דף הבית » כמה זמן צריך » כמה זמן לוקח להיחשף לעגבת?

כמה זמן לוקח להיחשף לעגבת?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לוקח להיחשף לעגבת?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי עגבת?

עגבת היא זיהום המועבר במגע מיני (STI) הנגרם על ידי החיידק Treponema pallidum. זהו זיהום חמור שעלול לגרום לבעיות בריאותיות ארוכות טווח אם לא מטפלים בו. עגבת מתפשטת באמצעות מגע עם פצע עגבת, שנמצא בדרך כלל באיברי המין החיצוניים, בנרתיק, בפי הטבעת או בפי הטבעת. זה יכול להתפשט גם באמצעות מגע עם דם נגוע.

מהם התסמינים של עגבת?

הסימפטומים של עגבת משתנים בהתאם לשלב הזיהום. בשלבים המוקדמים, לאדם עלול להיות פצע או פריחה באיברי המין, פי הטבעת או הפה. הם עשויים גם לחוות חום, בלוטות לימפה נפוחות וכאבי שרירים. בשלבים המאוחרים יותר, אדם עלול להיתקל בבעיות ראייה, אובדן שמיעה ובעיות נוירולוגיות.

שלב ראשוני

השלב הראשוני של עגבת מסומן על ידי הופעת פצע בודד, המכונה צ'אנקר. הצ'נקר בדרך כלל אינו כואב ויכול להופיע בכל מקום בין 10 ל-90 ימים לאחר החשיפה. בדרך כלל זה מרפא מעצמו תוך מספר שבועות.

שלב משני

השלב המשני של עגבת מסומן על ידי פריחה שיכולה להופיע בכל מקום בגוף. זה בדרך כלל אינו מגרד או כואב ועלול להיות מלווה בחום, בלוטות לימפה נפוחות וכאבי שרירים. שלב זה נמשך בדרך כלל מספר שבועות וניתן לטפל בו באנטיביוטיקה.

שלב סמוי

השלב הסמוי של עגבת מסומן בהיעדר תסמינים. בשלב זה, הזיהום עדיין קיים בגוף אך אינו גורם לתסמינים. שלב זה יכול להימשך שנים וניתן לטפל בו באנטיביוטיקה.

כמה זמן לוקח להיחשף לעגבת?

זה יכול לקחת בין 10 ל-90 ימים עד שאדם ייחשף לעגבת לאחר שבא במגע עם אדם נגוע. מסגרת הזמן תלויה בשלב ההדבקה ובסוג המגע. חשוב לציין שאדם יכול להידבק בעגבת ולא להראות תסמינים כלשהם.

כיצד מטפלים בעגבת?

עגבת מטופלת באנטיביוטיקה, בדרך כלל פניצילין. חשוב להשלים את הקורס המלא של אנטיביוטיקה כדי להבטיח שהזיהום ירפא לחלוטין. אם אינה מטופלת, עגבת עלולה לגרום לבעיות בריאותיות חמורות, כולל עיוורון, אובדן שמיעה ואפילו מוות.

אם אתה חושב שאולי נחשפת לעגבת, חשוב להיבדק בהקדם האפשרי. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן