דף הבית » כמה זמן צריך » כמה זמן לוקח לבדיקת ממוגרפיה?

כמה זמן לוקח לבדיקת ממוגרפיה?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לוקח לבדיקת ממוגרפיה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי בדיקת ממוגרפיה?

ממוגרפיה היא צילום רנטגן של השד המשמש לאיתור סרטן השד. זהו צילום רנטגן במינון נמוך המשמש לאיתור שינויים ברקמת השד שעלולים להעיד על נוכחות סרטן. ניתן להשתמש בממוגרפיה גם כדי לזהות בעיות שד אחרות, כגון ציסטות או גידולים שפירים. ממוגרפיה מומלצת בדרך כלל לנשים מעל גיל 40, אך עשויות להיות מומלצות לנשים צעירות יותר אם יש להן היסטוריה משפחתית של סרטן השד או גורמי סיכון אחרים . בדיקת ממוגרפיה מומלצת גם לנשים שחלו בסרטן השד בעבר.

כמה זמן לוקח לבדיקת ממוגרפיה?

משך הזמן שלוקח לבצע בדיקת ממוגרפיה תלוי בסוג הממוגרפיה הנעשה. בדיקת ממוגרפיה נמשכת בדרך כלל כ-15 דקות, בעוד שבדיקת ממוגרפיה אבחנתית עשויה להימשך עד שעה. גם הזמן שנדרש עד לקבלת תוצאות ממוגרפיה משתנה. בדיקת ממוגרפיה אורכת בדרך כלל כשבועיים עד לקבלת התוצאות, בעוד שבדיקת ממוגרפיה אבחנתית עשויה להימשך עד ארבעה שבועות.

סוגי בדיקות ממוגרפיה

ישנם שני סוגים של בדיקות ממוגרפיה: בדיקת ממוגרפיה וממוגרפיה אבחנתית. בדיקת ממוגרפיה משמשת לאיתור סרטן השד אצל נשים שאין להן תסמינים. בדיקות אלו נעשות בדרך כלל כל שנתיים לנשים מעל גיל 40. ממוגרפיות אבחנתיות משמשות לאבחון סרטן השד בנשים שיש להן תסמינים, כגון גוש או אזור של רקמה מעובה. בדיקות אלו נעשות בדרך כלל לעתים קרובות יותר מאשר בדיקת ממוגרפיה, והתוצאות זמינות בדרך כלל מהר יותר.

בדיקת ממוגרפיה

בדיקת ממוגרפיה משמשת לאיתור סרטן השד אצל נשים שאין להן תסמינים. בדיקות אלו נעשות בדרך כלל כל שנתיים לנשים מעל גיל 40. בדיקת ממוגרפיה נעשית באמצעות מכשיר רנטגן מיוחד שמצלם מספר תמונות של השד. לאחר מכן, התמונות נבדקות על ידי רדיולוג כדי לחפש שינויים ברקמת השד שעלולים להצביע על נוכחות של סרטן.

ממוגרפיה אבחנתית

ממוגרפיות אבחנתיות משמשות לאבחון סרטן השד אצל נשים שיש להן תסמינים, כגון גוש או אזור של רקמה מעובה. בדיקות אלו נעשות בדרך כלל לעתים קרובות יותר מאשר בדיקת ממוגרפיה, והתוצאות זמינות בדרך כלל מהר יותר. בדיקות ממוגרפיה אבחנתיות נעשות באמצעות מכשיר רנטגן מיוחד שמצלם תמונות מרובות של השד. לאחר מכן, התמונות נבדקות על ידי רדיולוג כדי לחפש שינויים ברקמת השד שעלולים להצביע על נוכחות של סרטן.

השוואה מהירה

סוג ממוגרפיה זמן להשלים הגיע הזמן לקבל תוצאות
בדיקת ממוגרפיה 15 דקות 2 שבועות
ממוגרפיה אבחנתית עד שעה אחת עד 4 שבועות

ממוגרפיה היא כלי חשוב לאיתור סרטן השד בשלביו הראשונים. חשוב לשוחח עם הרופא שלך מתי עליך לעבור ממוגרפיה ואיזה סוג ממוגרפיה מתאים לך. אם יש לך שאלות או חששות לגבי ממוגרפיה, הרופא שלך יכול לעזור לך להבין את הסיכונים והיתרונות של הבדיקה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן