דף הבית » כמה זמן צריך » באיזו תדירות צריך לחסן את הכלב שלך מחדש?

באיזו תדירות צריך לחסן את הכלב שלך מחדש?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות צריך לחסן את הכלב שלך מחדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו חיסון?

חיסון הוא תהליך שעוזר להגן על הכלב שלך ממחלות מסוימות. חיסונים מכילים צורה מוחלשת או מומתת של הנגיף או החיידק הגורם למחלה. כאשר הכלב שלך מחוסן, הגוף שלו מייצר נוגדנים שעוזרים להגן עליו מפני המחלה אם הם ייחשפו אליה אי פעם. חיסונים הם חלק חשוב בשמירה על בריאות הכלב ומניעת התפשטות המחלות.

באיזו תדירות צריך לחסן את הכלב שלי מחדש?

תדירות החיסון מחדש תלויה בסוג החיסון ובגיל הכלב שלך. יש לחסן גורים כל שלושה עד ארבעה שבועות עד לגיל 16 שבועות. לאחר מכן, יש לחסן אותם מדי שנה. יש לחסן כלבים בוגרים כל שנה עד שלוש שנים, תלוי בסוג החיסון ובגיל הכלב.

חיסוני ליבה

חיסוני ליבה הם אלו המומלצים לכל הכלבים, ללא קשר לאורח חייהם או סביבתם. אלו כוללים:

  • פרבו וירוס כלבים
  • וירוס מחלת הכלבים
  • אדנוווירוס כלבים
  • וירוס פאראאינפלואנזה של כלבים
  • וירוס הכלבת

חיסונים אלה צריכים להינתן לגורים החל מגיל שישה עד שמונה שבועות ולאחר מכן להגביר כל שלושה עד ארבעה שבועות עד שהגור בן 16 שבועות. לאחר מכן, יש לתת חיסונים אלו מדי שנה.

חיסונים שאינם הליבה

חיסונים ללא ליבה הם אלו המומלצים לכלבים מסוימים, בהתאם לאורח חייהם או לסביבתם. אלו כוללים:

  • כלבים Bordetella bronchiseptica
  • וירוס קורונה כלבי
  • חיידקי לפטוספירה
  • וירוס שפעת כלבים

חיסונים אלה צריכים להינתן לגורים החל מגיל שישה עד שמונה שבועות ולאחר מכן להגביר כל שלושה עד ארבעה שבועות עד שהגור בן 16 שבועות. לאחר מכן יש לתת חיסונים אלו כל שנה עד שלוש שנים, בהתאם לסוג החיסון ולגיל הכלב.

למה לצפות במהלך החיסון

כאשר אתה לוקח את הכלב שלך לווטרינר לחיסון, הוטרינר יבדוק את הכלב שלך כדי לוודא שהוא בריא מספיק כדי לקבל את החיסון. לאחר מכן הווטרינר יתן את החיסון, בדרך כלל בהזרקה. לאחר מתן החיסון, הכלב שלך עלול לחוות תופעות לוואי מסוימות, כגון כאב או נפיחות במקום ההזרקה, חום או עייפות. תופעות הלוואי הללו אמורות להיעלם תוך מספר ימים.

סיכום

חיסונים הם חלק חשוב בשמירה על בריאות הכלב שלך. חשוב לעקוב אחר לוח החיסונים המומלץ עבור הכלב שלך כדי להבטיח שהוא מוגן מפני מחלות. שוחח עם הווטרינר שלך על לוח החיסון הטוב ביותר עבור הכלב שלך ולמה לצפות במהלך התהליך. עם חיסון מתאים, אתה יכול לעזור לשמור על הכלב שלך בריא ומאושר במשך שנים רבות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן