דף הבית » כמה זמן נמשך » ניתוח מעקפים: כמה זמן זה לוקח?

ניתוח מעקפים: כמה זמן זה לוקח?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

ניתוח מעקפים: כמה זמן זה לוקח?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו ניתוח מעקפים?

ניתוח מעקפים הוא סוג של ניתוח המשמש לטיפול בעורקים חסומים או צרים. ההליך כולל יצירת נתיב חדש לזרימת דם סביב העורק החסום. ניתוח מעקפים משמש לרוב לטיפול במחלת עורקים כליליים, הנגרמת מהצטברות פלאק בעורקים המספקים דם ללב. הניתוח יכול לשמש גם לטיפול במצבים אחרים, כגון מחלת עורקים היקפיים ומחלת עורקי ראש.

כמה זמן לוקח ניתוח מעקפים?

משך הזמן שלוקח לביצוע ניתוח מעקפים תלוי בסוג ההליך הנעשה ובמורכבות המקרה. בדרך כלל, ניתוח מעקפים יכול להימשך בין שעתיים לשש שעות. במהלך ההליך, המנתח יעשה חתך בחזה ולאחר מכן ישתמש בשתל כדי ליצור נתיב חדש לזרימת דם סביב העורק החסום.

למה לצפות לפני, במהלך ואחרי ניתוח מעקפים

לפני ביצוע ניתוח מעקפים, סביר להניח שהרופא שלך יבצע בדיקה גופנית ויזמין בדיקות כדי לקבוע את מידת החסימה. ייתכן שתצטרך גם להפסיק ליטול תרופות מסוימות ולבצע שינויים באורח החיים, כגון הפסקת עישון ואכילת תזונה בריאה. במהלך ההליך, תינתן לך הרדמה כללית ומעקב צמוד על ידי הצוות הכירורגי. המנתח יעשה חתך בחזה ולאחר מכן ישתמש בשתל כדי ליצור נתיב חדש לזרימת דם סביב העורק החסום. ההשתלה יכולה להיעשות מווריד ברגל שלך, או שהיא יכולה להיות עשויה מחומר סינטטי. לאחר הניתוח תועברו לחדר התאוששות שם תהיו במעקב במשך מספר שעות. אתה עלול לחוות קצת כאב ואי נוחות, אבל זה אמור להשתפר עם הזמן. סביר להניח שתשתחרר מבית החולים תוך מספר ימים.

סיכונים של ניתוח מעקפים

כמו בכל ניתוח, ישנם סיכונים הקשורים לניתוח מעקפים. אלה כוללים זיהום, דימום וקרישי דם. במקרים נדירים, ההשתלה עלולה להיכשל או שהעורק עלול להיחסם שוב. חשוב לדון בסיכונים עם הרופא שלך לפני ביצוע ההליך.

התאוששות לאחר ניתוח מעקפים

לאחר ניתוח מעקפים, חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא להתאוששות. זה עשוי לכלול נטילת תרופות, ביצוע שינויים באורח החיים והשתתפות בפגישות מעקב. ייתכן שתצטרך גם להגביל את הפעילות הגופנית למשך מספר שבועות לאחר הניתוח. חשוב גם לוודא שאתה מקבל מספיק מנוחה ואוכל תזונה בריאה. ייתכן שיהיה עליך לבצע שינויים בתזונה שלך, כגון הימנעות ממזונות שומניים וסוכרים. כדאי גם להימנע מעישון ושתיית אלכוהול. ניתוח מעקפים יכול להיות הליך מציל חיים עבור אלה עם עורקים חסומים או צרים. חשוב לדון בסיכונים וביתרונות של ההליך עם הרופא שלך לפני ביצוע ההליך. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן