דף הבית » כמה זמן נמשך » כמה זמן נמשכת כריתת רחם?

כמה זמן נמשכת כריתת רחם?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

. כמה זמן נמשכת כריתת רחם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי כריתת רחם?

כריתת רחם היא הליך כירורגי שמסיר את הרחם ובמקרים מסוימים, איברי רבייה אחרים. זהו ניתוח גדול המבוצע בדרך כלל לטיפול במצבים כמו שרירנים ברחם, אנדומטריוזיס וסרטן. בהתאם לסוג כריתת הרחם ולנסיבות האישיות של המטופלת, ההליך יכול להימשך בין 30 דקות למספר שעות.

סוגי כריתת רחם

ישנם מספר סוגים של כריתת רחם, שלכל אחד מהם משך זמן שונה. הסוג הנפוץ ביותר הוא כריתת רחם מוחלטת, הכוללת הסרת הרחם, צוואר הרחם והחצוצרות. סוג זה של כריתת רחם נמשך בדרך כלל בין שעה לשעתיים. כריתת רחם תת-טוטלי כוללת את הסרת הרחם, אך לא את צוואר הרחם. סוג זה של כריתת רחם נמשך בדרך כלל בין 30 דקות לשעה. כריתת רחם רדיקלית כוללת הסרת הרחם, צוואר הרחם, החצוצרות ובלוטות הלימפה הסמוכות. סוג זה של כריתת רחם נמשך בדרך כלל בין שעתיים לארבע שעות.

גורמים המשפיעים על משך כריתת רחם

משך כריתת הרחם יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים. אלה כוללים את סוג כריתת הרחם המבוצעת, בריאותו הכללית של המטופלת ומורכבות ההליך. סוג כריתת הרחם המתבצע הוא אחד הגורמים החשובים ביותר. כפי שצוין לעיל, כריתת רחם מלאה נמשכת בדרך כלל בין שעה לשעתיים, בעוד שכריתת רחם תת-טואלית אורכת בדרך כלל בין 30 דקות לשעה, וכריתת רחם רדיקלית אורכת בדרך כלל בין שעתיים לארבע שעות. הבריאות הכללית של המטופל היא גם גורם חשוב. מטופלים במצב בריאותי תקין נוטים לעבור פרוצדורות קצרות יותר, בעוד שאלו במצב בריאותי לקוי עשויים לעבור פרוצדורות ארוכות יותר. מורכבות ההליך היא גם גורם. אם ההליך מורכב, הוא עשוי להימשך זמן רב יותר מאשר אם מדובר בהליך פשוט.

זמן החלמה לאחר כריתת רחם

מלבד משך ההליך עצמו, חשוב לקחת בחשבון את זמן ההחלמה לאחר כריתת רחם. רוב המטופלים יכולים לצפות לבלות מספר ימים בבית החולים לאחר ההליך, ויכולים לחלוף עד 6 שבועות עד שהמטופל יתאושש במלואו. במהלך תקופה זו, המטופל עלול לחוות כאב, עייפות ותופעות לוואי אחרות.

השוואה מהירה

סוג של כריתת רחם מֶשֶׁך
סה"כ 1-2 שעות
סכום משנה 30 דקות – שעה
קיצוני 2-4 שעות

סיכום

כריתת רחם היא הליך כירורגי גדול שיכול להימשך בין 30 דקות למספר שעות, תלוי בסוג כריתת הרחם ובנסיבות האישיות של המטופל. חשוב לקחת בחשבון את זמן ההחלמה לאחר כריתת רחם, שכן יכול לקחת עד 6 שבועות עד שהמטופלת תתאושש במלואה. אם אתה שוקל כריתת רחם, חשוב לדון עם הרופא שלך על הסיכונים והיתרונות. למידע נוסף, תוכל לצפות בסרטון זה על כמה זמן לוקח כריתת רחם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן