דף הבית » כמה זמן נמשך » כמה זמן נמשכה מלחמת העצמאות?

כמה זמן נמשכה מלחמת העצמאות?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשכה מלחמת העצמאות?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מבוא

מלחמת העצמאות הייתה סכסוך בין מדינת ישראל שזה עתה הוקמה לבין מדינות ערב שמסביב. זה נמשך בין 1947 ל-1949 והביא להקמת מדינת ישראל. המלחמה התנהלה בין הכוחות היהודיים של היישוב לכוחות הערבים של הליגה הערבית. המלחמה הייתה תוצאה של תוכנית חלוקת האו"ם עבור פלסטין, שהציעה יצירת שתי מדינות, אחת יהודית ואחת ערבית. תוכנית זו נדחתה על ידי מדינות ערב, והמלחמה החלה.

מלחמת העצמאות

מלחמת העצמאות החלה ב- 15 במאי 1948, אז פג תוקף המנדט הבריטי של פלסטין. הכוחות היהודיים הכריזו על הקמת מדינת ישראל, והכוחות הערביים הגיבו בתקיפה. המלחמה נמשכה קרוב לשנתיים, כאשר הכוחות היהודיים יצאו בסופו של דבר מנצחים. במהלך המלחמה הצליחו הכוחות היהודיים לכבוש חלק ניכר מהשטח שהוקצה למדינה הערבית בתוכנית החלוקה.

מלחמת ערב-ישראל של 1948

מלחמת ערב-ישראל ב-1948 הייתה הסכסוך הגדול הראשון בין הכוחות היהודיים והערבים. המלחמה החלה בהתקפה של הכוחות הערביים על מדינת ישראל שזה עתה הוכרזה. הכוחות היהודיים הצליחו להדוף את המתקפה ובסופו של דבר לכבוש חלק ניכר מהשטח שהוקצה למדינה הערבית בתוכנית החלוקה. המלחמה הסתיימה בהפסקת אש ב-1949, וקווי שביתת הנשק שנקבעו בהפסקת האש הפכו למעשה לגבולות מדינת ישראל.

מלחמת ערב-ישראל של 1956

מלחמת ערב-ישראל ב-1956 הייתה הסכסוך הגדול השני בין הכוחות היהודיים והערבים. המלחמה החלה בהתקפה של הכוחות המצריים על חצי האי סיני שבשליטת ישראל. הכוחות הישראליים הצליחו להדוף את המתקפה ולבסוף לכבוש את חצי האי סיני. המלחמה הסתיימה בהפסקת אש ב-1957, וקווי שביתת הנשק שנקבעו בהפסקת האש הפכו למעשה לגבולותיו של חצי האי סיני.

מלחמת ששת הימים של 1967

מלחמת ששת הימים של 1967 הייתה הסכסוך הגדול השלישי בין הכוחות היהודיים והערבים. המלחמה החלה בהתקפה של הכוחות הערביים על חצי האי סיני ורמת הגולן שבשליטת ישראל. הכוחות הישראליים הצליחו להדוף את המתקפה ולכבוש בסופו של דבר את חצי האי סיני ורמת הגולן. המלחמה הסתיימה בהפסקת אש ב-1967, וקווי שביתת הנשק שנקבעו בהפסקת האש הפכו למעשה לגבולות חצי האי סיני ורמת הגולן.

סיכום

מלחמת העצמאות נמשכה בין השנים 1947-1949 והביאה להקמת מדינת ישראל. המלחמה התנהלה בין הכוחות היהודיים של היישוב לכוחות הערבים של הליגה הערבית. המלחמה הייתה תוצאה של תוכנית חלוקת האו"ם עבור פלסטין, שהציעה יצירת שתי מדינות, אחת יהודית ואחת ערבית. המלחמה הסתיימה בהפסקת אש ב-1949, וקווי שביתת הנשק שנקבעו בהפסקת האש הפכו למעשה לגבולות מדינת ישראל. למידע נוסף על מלחמת העצמאות, תוכל למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן