דף הבית » כמה זמן נמשך » כמה זמן נמשך צום התענית?

כמה זמן נמשך צום התענית?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך צום התענית?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה התענית?

התענית היא תקופה של צום, תפילה וחזרה בתשובה הנצפית על ידי עדות נוצריות רבות. זהו זמן של הכנה רוחנית לחג הפסחא, החג החשוב ביותר בלוח השנה הנוצרי. התענית מתחילה ביום רביעי של האפר ומסתיימת בשבת קודש, יום לפני יום ראשון של חג הפסחא. במהלך התענית, נוצרים רבים מקיימים תקופה של צום, תפילה וחזרה בתשובה.

כמה זמן נמשך הצום?

משך התענית משתנה בהתאם לגזרה. בכנסייה הקתולית, התענית נמשכת 40 יום, לא כולל ימי ראשון. בכנסייה האורתודוקסית המזרחית, התענית נמשכת 48 ימים, כולל ימי ראשון. בכמה עדות פרוטסטנטיות, התענית נמשכת 40 יום, כולל ימי ראשון.

אורך התענית בכנסייה הקתולית

בכנסייה הקתולית, התענית נמשכת 40 יום, לא כולל ימי ראשון. 40 ימי הצום מייצגים את 40 הימים שישוע בילה במדבר, בצום ומתפתה על ידי השטן. התענית מתחילה ביום רביעי של האפר ומסתיימת בשבת קודש, יום לפני יום ראשון של חג הפסחא. במהלך התענית, מעודדים את הקתולים לצום, להתפלל ולתת נדבה.

אורך התענית בכנסייה האורתודוקסית המזרחית

בכנסייה האורתודוקסית המזרחית, התענית נמשכת 48 ימים, כולל ימי ראשון. הסיבה לכך היא שימי ראשון אינם נחשבים לימי צום בכנסייה האורתודוקסית. התענית מתחילה ביום שני נקי ומסתיימת בשבת קודש, יום לפני יום ראשון של חג הפסחא. במהלך התענית, נוצרים אורתודוקסים מעודדים לצום, להתפלל ולתת נדבה.

משך התענית בעדות פרוטסטנטיות

בכמה עדות פרוטסטנטיות, התענית נמשכת 40 יום, כולל ימי ראשון. הסיבה לכך היא שימי ראשון אינם נחשבים לימי צום בפרוטסטנטיות. התענית מתחילה ביום רביעי של האפר ומסתיימת בשבת קודש, יום לפני יום ראשון של חג הפסחא. במהלך התענית, מעודדים את הפרוטסטנטים לצום, להתפלל ולתת נדבה.

השוואה מהירה

פלג דתי אורך התענית תחילת התענית סוף התענית
קתולי 40 ימים (ללא ימי ראשון) יום רביעי של האפר שבת קדושה
אורתודוכסי מזרחי 48 ימים (כולל ימי ראשון) יום שני נקי שבת קדושה
פְּרוֹטֶסטָנט 40 ימים (כולל ימי ראשון) יום רביעי של האפר שבת קדושה

צום התענית הוא חלק חשוב מהאמונה הנוצרית. זהו זמן להכנה רוחנית לחג הפסחא, החג החשוב ביותר בלוח השנה הנוצרי. אורך צום התענית משתנה בהתאם לעדה, אך כל הנוצרים מוזמנים לצום, להתפלל ולתת נדבה במהלך תקופה זו. למידע נוסף על צום הלנטן, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן