דף הבית » כמה זמן נמשך » כמה זמן נמשך פסח?

כמה זמן נמשך פסח?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך פסח?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה פסח?

פסח הוא חג יהודי המנציח את שחרור בני ישראל מעבדות במצרים העתיקה. הוא נחגג במשך שבעה או שמונה ימים, בהתאם למסורת היהודית. חג הפסח נחגג באביב, בדרך כלל במרץ או באפריל. החג נחגג באכילת מאכלים מיוחדים, כמו מצות, ובעריכת טקסים וטקסים. חג הפסח הוא גם זמן למשפחות להתאסף ולחגוג את חירותן.

היסטוריה של פסח

סיפור חג הפסח מסופר בספר שמות בתנ"ך. לפי הסיפור, פרעה ממצרים סירב לשחרר את בני ישראל מעבדות. הקב"ה שלח עשר מכות למצרים, והמכה העשירית הייתה מות בכורי כל משפחה. בני ישראל קיבלו הוראה לסמן את עמודי דלתם בדם של כבש, כדי שמלאך המוות "יעבור" על בתיהם. לאחר המכה העשירית, הסכים פרעה לבסוף לשחרר את בני ישראל, והם יצאו ממצרים ביציאה המונית.

הסדר

הסדר הוא סעודה פולחנית הנערכת בליל ראשון של פסח. במהלך הסדר מסופר מחדש סיפור יציאת מצרים ואוכלים מאכלים מיוחדים. צלחת הסדר מכילה מאכלים סמליים כמו מצות, עשבי תיבול מרירים וביצה צלויה.

שמונת ימי הפסח

שני הימים הראשונים של פסח ידועים בשם יום טוב, או "ימים טובים". ימים אלו נשמרים כחגים, ואסור לעבוד. שאר ימי הפסח ידועים כחול המועד, או "ימי ביניים". ימים אלו נשמרים כחגים למחצה, וחלק מהעבודה מותרת. ביום השביעי של פסח, מתקיים טקס מיוחד המכונה "הבדלה". טקס זה מציין את סיום החג ותחילת השבוע החדש.

מסורות פסח

במהלך חג הפסח נאסר על יהודים לאכול לחם מחמצת או מאכלים אחרים שנעשו משמרים. זה מכונה "כיתניות", וכולל מאכלים כמו אורז, שעועית ותירס. בנוסף, נאסר על יהודים לאכול כל מאכל המכיל "חמץ", שהוא כל מאכל העשוי מחיטה, שעורה, שיפון, שיבולת שועל. , או כוסמין. זה כולל לחם, עוגות, עוגיות ומוצרי מאפה אחרים. בלילה הראשון של פסח, אסור ליהודים לאכול כל מאכל שמכיל "חמץ". זה כולל כל מזון שעשוי מחיטה, שעורה, שיפון, שיבולת שועל או כוסמין שנשאר בחוץ במשך יותר מ-18 דקות.

כמה זמן נמשך פסח?

פסח נמשך שבעה או שמונה ימים, בהתאם למסורת היהודית. שני הימים הראשונים של פסח נשמרים כחגים, ושאר הימים נשמרים כחגים למחצה. ביום השביעי של פסח, מתקיים טקס מיוחד המכונה "הבדלה" לציון סיום החג. חג הפסח הוא זמן שבו משפחות מתכנסות וחגוג את חירותן. זה הזמן להיזכר בסיפור יציאת מצרים ולחגוג את שחרור בני ישראל מעבדות במצרים העתיקה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן