דף הבית » כמה זמן נמשך » כמה זמן נמשך עירוי טסיות דם?

כמה זמן נמשך עירוי טסיות דם?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך עירוי טסיות דם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו עירוי טסיות דם?

עירוי טסיות הוא הליך רפואי שבו טסיות דם, סוג של תאי דם, מועברות מתורם למקבל. טסיות דם אחראיות לסיוע לקרישת הדם, ולעתים קרובות ניתנות לאנשים שיש להם ספירת טסיות נמוכה עקב מצבים רפואיים או טיפולים מסוימים. עירוי טסיות יכול לעזור למנוע או לטפל באפיזודות דימומים, ויכול גם לעזור להפחית את הסיכון לזיהום.

כמה זמן נמשך עירוי טסיות דם?

משך עירוי הטסיות תלוי במספר גורמים, כולל ספירת הטסיות של המקבל, סוג הטסיות שבהן נעשה שימוש וכמות הטסיות שעבר עירוי. בדרך כלל, עירוי טסיות יימשך בין יום לשלושה ימים. עם זאת, ייתכן שחלק מהאנשים יצטרכו לקבל עירויים מרובים על מנת לשמור על ספירת הטסיות שלהם.

למה לצפות במהלך עירוי טסיות דם

לפני עירוי טסיות, ספק שירותי בריאות ייקח דגימת דם כדי לקבוע את ספירת הטסיות של המקבל. ספק שירותי הבריאות יבדוק גם את ההיסטוריה הרפואית של הנמען ואת כל התרופות שהוא נוטל. במהלך העירוי, המקבל יהיה במעקב אחר כל סימן של תגובה אלרגית או סיבוכים אחרים. הטסיות עוברות בדרך כלל עירוי דרך קו תוך ורידי (IV). העירוי לוקח בדרך כלל כ-30 דקות עד שעה. לאחר העירוי, הנמען עלול לחוות כמה תופעות לוואי קלות, כגון בחילות, צמרמורות או חום. תופעות הלוואי הללו אמורות להיעלם תוך מספר שעות.

למה לצפות לאחר עירוי טסיות דם

לאחר עירוי טסיות, ספירת הטסיות של המקבל צריכה לעלות. ספק שירותי הבריאות של המקבל יעקוב אחר ספירת הטסיות שלהם כדי לוודא שהיא נשארת בטווח בטוח. חשוב לציין שעירויי טסיות אינם מרפאים את המצב הבסיסי שגרם לספירת הטסיות הנמוכה. עם זאת, הם יכולים לעזור להפחית את הסיכון לאירועי דימום וזיהומים.

סיכונים של עירוי טסיות דם

למרות עירויי טסיות הם בדרך כלל בטוחים, ישנם כמה סיכונים הקשורים להליך. אלו כוללים:

  • זיהום: הדם של התורם עלול להכיל חיידקים או וירוסים שעלולים להיות מועברים לנמען.
  • תגובה אלרגית: הנמען עלול לחוות תגובה אלרגית לדם התורם.
  • עומס נוזלים: המקבל עלול לחוות עומס נוזלים אם עובר עירוי פלזמה עשירה מדי בטסיות דם.
  • מחלת השתלה מול מארח: זהו סיבוך נדיר אך חמור שיכול להתרחש כאשר תאי החיסון של התורם תוקפים את גופו של הנמען.

חשוב לדון בסיכונים וביתרונות של עירוי טסיות עם ספק שירותי בריאות לפני ביצוע ההליך.

סיכום

עירוי טסיות הוא הליך רפואי שבו טסיות דם, סוג של תאי דם, מועברות מתורם למקבל. עירוי טסיות יכול לעזור למנוע או לטפל באפיזודות דימומים, ויכול גם לעזור להפחית את הסיכון לזיהום. משך עירוי הטסיות תלוי במספר גורמים, כולל ספירת הטסיות של המקבל, סוג הטסיות שבהן נעשה שימוש וכמות הטסיות שעבר עירוי. בדרך כלל, עירוי טסיות יימשך בין יום לשלושה ימים. למידע נוסף על עירוי טסיות, צפה בסרטון זה מ-YouTube.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן