דף הבית » כמה זמן נמשך » כמה זמן נמשך חנוכה?

כמה זמן נמשך חנוכה?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך חנוכה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה חנוכה?

חנוכה הוא חג יהודי שנחגג במשך שמונה ימים. הוא ידוע גם כפסטיבל האורות והוא נחגג בחורף. החג מציין את חנוכתו מחדש של בית המקדש השני בירושלים לאחר שחולל על ידי הסורים-יוונים במאה ה-2 לפנה"ס. את חג החנוכה חוגגים בהדלקת החנוכייה, מנורת תשעה קנים, ואכילת מאכלים מסורתיים כמו לטקס וסופגניות.

היסטוריה של חנוכה

סיפור חנוכה מתחיל עם המכבים, קבוצת לוחמים יהודים שלחמה נגד הסורים-יוונים במאה ה-2 לפני הספירה. המכבים הצליחו במאבקם והצליחו להחזיר את בית המקדש השני בירושלים. כשנכנסו לבית המקדש, מצאו שהוא חולל וכל שמן הקודש הושמד. המכבים הצליחו למצוא צנצנת שמן קטנה אחת שנחתמה על ידי הכהן הגדול. באורח פלא, צנצנת השמן הקטנה הזו הספיקה להדלקת החנוכייה במשך שמונה ימים. הנס הזה הוא הסיבה שבגללה חוגגים את חנוכה במשך שמונה ימים.

כמה זמן נמשך חנוכה?

חנוכה נחגג במשך שמונה ימים. החג מתחיל ב-25 של חודש כסלו ומסתיים ביום ב' של חודש טבת היהודי. התאריכים המדויקים של חנוכה משתנים משנה לשנה מכיוון שהלוח היהודי הוא לוח ירחי.

מסורות של חנוכה

המסורת החשובה ביותר של חנוכה היא הדלקת החנוכייה. בכל ליל חנוכה מדליקים נר אחד נוסף עד להדלקת כל שמונת הנרות בלילה השמיני. החנוכיה דולקת בנר מיוחד הנקרא שמש, המשמש להדלקת הנרות האחרים. בנוסף להדלקת החנוכייה, משפחות רבות מחליפות מתנות בכל ליל חנוכה. מאכלי חנוכה מסורתיים כמו לטקס (לביבות תפוחי אדמה) וסופגניות (סופגניות ג'לי) נאכלים גם במהלך החג.

סיכום

חנוכה הוא חג יהודי שנחגג במשך שמונה ימים. החג מציין את חנוכתו מחדש של בית המקדש השני בירושלים לאחר שחולל על ידי הסורים-יוונים במאה ה-2 לפנה"ס. המסורת החשובה ביותר של חנוכה היא הדלקת החנוכייה, ומשפחות רבות גם מחליפות מתנות ואוכלות מאכלים מסורתיים במהלך החג. חג החנוכה נחגג ביום ה-25 של חודש כסלו ומסתיים ביום ב' של חודש טבת היהודי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן