דף הבית » כמה זמן נמשך » כמה זמן נמשך הריון של סוסה?

כמה זמן נמשך הריון של סוסה?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך הריון של סוסה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו אורך ההריון של סוסה?

סוסות הן חיות יפות וחזקות, וההריון שלהן הוא חלק חשוב מחייהן. תקופת ההריון של סוסה היא כ-11 חודשים, או 340 ימים. זה מעט ארוך יותר מההריון הממוצע של האדם, שהוא 280 ימים. חשוב לציין שהאורך המדויק של ההריון של סוסה יכול להשתנות, ויכול להיות קצר עד 320 ימים או עד 370 ימים.

למה לצפות במהלך הריון של סוסה

לאחר גידול סוסה, חשוב לעקוב אחריה מקרוב לאורך כל ההריון. במהלך החודשים הראשונים, גוף הסוסה יתכונן להגעת הסייח. התיאבון של הסוסה יגדל, והיא עלולה לעלות במשקל. גם העטין שלה יתחיל להתנפח, והיא עלולה להתחיל לייצר חלב. בסביבות החודש השישי להריון, הבטן של הסוסה תתחיל להתנפח ככל שהסייח יגדל. גם ההליכה של הסוסה עשויה להשתנות כאשר גופה מסתגל למשקל הנוסף. במהלך השבועות האחרונים להריון, העטין של הסוסה יתמלא והפטמות שלה יהפכו לבולטות יותר.

סימני עבודה

חשוב להיות מודעים לסימני צירים אצל סוסה. סימנים אלו כוללים אי שקט, הזעה והטלת שתן תכופה. הסוסה עשויה גם להתחיל לרסן את הקרקע ולחפש מקום ללדת. חשוב לספק לסוסה מקום בטוח ונוח ללידה.

סייאה

כשהסוסה תהיה מוכנה ללדת, הסייח יגורש מרחם הסוסה. תהליך זה ידוע בשם העקדה. הסייח ייוולד בדרך כלל תוך שעה מתחילת צירי הסוסה. לאחר לידת הסייח, הסוסה בדרך כלל תעמוד ותלקק את הסייח נקי. לאחר מכן הסוסה תתחיל לייצר קולוסטרום, שהוא נוזל סמיך וצהבהב העשיר בנוגדנים ובחומרי הזנה. הסייח צריך לינוק מהסוסה במהלך השעות הראשונות לחייו כדי לקבל את הקולוסטרום.

סיכום

סוסות הן חיות יפות וחזקות, וההריון שלהן הוא חלק חשוב מחייהן. תקופת ההריון של סוסה היא כ-11 חודשים, או 340 ימים. חשוב לעקוב מקרוב אחר הסוסה לאורך כל ההיריון, ולהיות מודעים לסימני הצירים. כשהסוסה תהיה מוכנה ללדת, הסייח יגורש מרחם הסוסה. לאחר לידת הסייח, הסוסה תתחיל לייצר קולוסטרום, שהוא נוזל סמיך וצהבהב, עשיר בנוגדנים ובחומרי הזנה. עם טיפול וניטור נאותים, לסוסות יכולות להיות הריון בריא ולהביא סייחים בריאים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן