דף הבית » כמה זמן נמשך » כמה זמן נמשך המצור של מלך אשור על שומרון?

כמה זמן נמשך המצור של מלך אשור על שומרון?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך המצור של מלך אשור על שומרון?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מבוא למצור המלך האשורי על השומרון

המצור של המלך האשורי על השומרון היה אירוע מרכזי בעולם העתיק. זו הייתה מערכה ארוכה ואכזרית שנמשכה שלוש שנים והביאה להרס העיר ותושביה. המלך האשורי, סרגון השני, היה נחוש בדעתו להרחיב את האימפריה שלו והוא ראה בעיר שומרון מכשול עיקרי לתוכניותיו. הוא יצא לכבוש את העיר ואנשיה בשנת 722 לפנה"ס. הצבא האשורי היה מצויד ומאומן היטב. היו להם מרכבות, אילי חבטות ומנועי מצור. היו להם גם מספר רב של קשתים וחיל רגלים. הצבא האשורי הצליח לפרוץ במהירות את חומות העיר ולהטיל מצור על העיר.

משך המצור

המצור על השומרון נמשך שלוש שנים. במהלך תקופה זו, צבא אשור היה בלתי פוסק בהתקפותיו. הם הרסו את חומות העיר, שרפו את העיר וטבחו בתושבים. הצבא האשורי היה נחוש לכבוש את העיר והם לא הרפו עד שהשיגו את מטרתם. המצור הסתיים לבסוף בשנת 719 לפנה"ס כאשר הצבא האשורי הצליח לפרוץ את חומות העיר ולהשתלט על העיר. העיר נהרסה והתושבים נהרגו או נלקחו בשבי.

תוצאות המצור

להשמדת השומרון הייתה השפעה רבה על האזור. הצבא האשורי הרס את העיר ואת תושביה, אך הם הרסו גם את התרבות והמסורות של העם. צבא אשור הרס גם את כלכלת האזור, שכן העיר הייתה מרכז מסחר מרכזי. לחורבן השומרון הייתה השפעה רבה גם על דת האזור. אנשי שומרון היו חסידי האל העברי, יהוה. הרס העיר ותושביה גרם לכך שהדת לא הייתה נהוגה עוד באזור.

ההשפעה על האימפריה האשורית

המצור על השומרון היה ניצחון גדול עבור האימפריה האשורית. העיר היוותה מכשול מרכזי להתרחבות האימפריה והשמדתה גרם לכך שהאימפריה האשורית הצליחה להרחיב את גבולותיה. הניצחון גרם גם לכך שהאימפריה האשורית הצליחה להשיג שליטה על האזור ועל משאביו.

ההשפעה על תושבי השומרון

לחורבן השומרון הייתה השפעה רבה על תושבי העיר. רבים מהתושבים נהרגו או נלקחו בשבי. אלו ששרדו נאלצו לעזוב את בתיהם ולהפוך לפליטים. חורבן העיר גרם גם לכך שהתרבות והמסורות של האנשים אבדו.

ההשפעה על האזור

להשמדת השומרון הייתה השפעה רבה על האזור. העיר הייתה מרכז מסחר מרכזי והרס שלה גרם לכך שכלכלת האזור נפגעה קשות. חורבן העיר גרם גם לכך שדת האזור לא הייתה נהוגה עוד.

סיכום

המצור של המלך האשורי על השומרון היה אירוע מרכזי בעולם העתיק. זה נמשך שלוש שנים והביא להרס העיר ותושביה. להרס העיר הייתה השפעה רבה על האזור, על אנשיו ועל האימפריה האשורית.

השוואה מהירה

מִקרֶה אורך פְּגִיעָה
המצור של מלך אשור על שומרון 3 שנים הרס של עיר, אנשים, תרבות, דת, כלכלה

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן