דף הבית » כמה זמן מחזיק » כמה זמן נמשכת מנת דם?

כמה זמן נמשכת מנת דם?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשכת מנת דם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי מנת דם?

מנת דם היא יחידת דם שנאספת מתורם ומאוחסנת לשימוש מאוחר יותר. הוא נאסף בדרך כלל במיכל סטרילי ולאחר מכן מאוחסן בסביבה מקוררת עד לצורך. כמות הדם שנאספת במנה בודדת יכולה להשתנות בהתאם לסוג הדם שנאסף והמטרה שלשמה הוא נאסף.

כיצד מאוחסנים מנת דם?

מנת דם מאוחסנת בדרך כלל בסביבה מקוררת בטמפרטורה של בין 2 ל-6 מעלות צלזיוס. זה עוזר להבטיח שהדם יישאר בר קיימא ובטוח לשימוש. הדם גם מאוחסן בדרך כלל במיכל סטרילי שנועד למנוע מהדם להיות מזוהם.

כמה זמן נמשכת מנת דם?

חיי המדף של מנת דם תלויים בסוג הדם המאוחסן ובתנאים שבהם הוא מאוחסן. בדרך כלל, מנת דם יכולה להימשך עד 42 ימים כאשר היא מאוחסנת בסביבה מקוררת. עם זאת, אם הדם מאוחסן במקפיא, הוא יכול להחזיק מעמד עד 10 שנים.

דם מלא

דם מלא הוא סוג הדם הנפוץ ביותר שנאסף והוא בדרך כלל מאוחסן עד 42 ימים כאשר הוא מאוחסן בסביבה מקוררת. אם הדם מאוחסן במקפיא, הוא יכול להחזיק מעמד עד 10 שנים.

תאי דם אדומים

תאי דם אדומים הם הסוג הנפוץ ביותר של תאי דם והם מאוחסנים בדרך כלל עד 42 ימים כאשר הם מאוחסנים בסביבה מקוררת. אם הדם מאוחסן במקפיא, הוא יכול להחזיק מעמד עד 10 שנים.

טסיות דם

טסיות דם הן סוג של תאי דם המשמשים לסיוע בקרישת דם והן מאוחסנות בדרך כלל עד 5 ימים כשהן מאוחסנות בסביבה מקררת. אם הדם מאוחסן במקפיא, הוא יכול להחזיק מעמד עד שנה.

פְּלַסמָה

פלזמה היא סוג של דם המשמש לטיפול במגוון מצבים רפואיים, והוא נשמר בדרך כלל עד שנה כאשר הוא מאוחסן בסביבה מקוררת. אם הדם מאוחסן במקפיא, הוא יכול להחזיק מעמד עד 10 שנים.

סיכום

חיי המדף של מנת דם תלויים בסוג הדם המאוחסן ובתנאים שבהם הוא מאוחסן. בדרך כלל, מנת דם יכולה להימשך עד 42 ימים כאשר היא מאוחסנת בסביבה מקוררת. עם זאת, אם הדם מאוחסן במקפיא, הוא יכול להחזיק מעמד עד 10 שנים. כדי ללמוד עוד על חיי המדף של מנת דם, אתה יכול לצפות בסרטון זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן