דף הבית » כמה זמן מחזיק » כמה זמן נמשך מילוי זמני?

כמה זמן נמשך מילוי זמני?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך מילוי זמני?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו מילוי זמני?

סתימה זמנית היא הליך דנטלי המשמש להגנה על השן מפני נזק נוסף. זהו פתרון לטווח קצר שמשתמשים בו עד שניתן למקם מילוי קבוע. סתימות זמניות עשויות מחומר שאינו חזק כמו סתימה קבועה, ולכן הן לא נועדו להחזיק מעמד לאורך זמן.

כמה זמן נמשך מילוי זמני?

משך הזמן שסתימה זמנית תימשך תלוי בחומר בו נעשה שימוש ובסוג הנזק שנגרם לשן. בדרך כלל, מילוי זמני יימשך בין שבוע לשבועיים. עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בהערכה וייתכן שיהיה צורך להחליף את המילוי במוקדם או במאוחר בהתאם לנסיבות.

מתי יש להחליף מילוי זמני?

יש להחליף מילוי זמני בהקדם האפשרי. אם המילוי לא יוחלף בזמן, השן עלולה להינזק או להידבק. חשוב להגיע לרופא השיניים בהקדם האפשרי כדי להחליף את הסתימה הזמנית לקבועה.

סימנים שיש להחליף מילוי זמני

ישנם מספר סימנים לכך שצריך להחליף מילוי זמני. אלו כוללים:

  • כאב או אי נוחות בעת נשיכה
  • רגישות לטמפרטורות חמות או קרות
  • תחושת לחץ בעת נשיכה
  • שינוי צבע המילוי
  • סדקים או שבבים במילוי

במידה וקיים אחד מהסימנים הללו, חשוב להגיע לרופא השיניים בהקדם האפשרי להחלפת הסתימה הזמנית.

למה לצפות במהלך החלפת מילוי זמנית

כאשר יש צורך להחליף סתימה זמנית, רופא השיניים יסיר תחילה את הסתימה הישנה. לאחר מכן הם ינקו את האזור ויבדקו את השן לאיתור נזק נוסף. לאחר בדיקת השן, רופא השיניים יניח סתימה זמנית חדשה.תהליך החלפת סתימה זמנית הוא מהיר יחסית וללא כאבים. רופא השיניים עשוי להשתמש בחומר הרדמה מקומית כדי להבטיח שהמטופל מרגיש בנוח במהלך ההליך.

סיכום

סתימות זמניות הן הליך שיניים נפוץ המשמש להגנה על השן מפני נזק נוסף. הם לא אמורים להחזיק מעמד לאורך זמן ויש להחליפם בהקדם האפשרי. משך הזמן שסתימה זמנית תימשך תלוי בחומר בו נעשה שימוש ובסוג הנזק שנגרם לשן. אם קיימים סימני בלאי או נזק, חשוב להגיע לרופא השיניים בהקדם האפשרי כדי להחליף את המילוי הזמני. למידע נוסף על סתימות זמניות, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן