דף הבית » כמה זמן מחזיק » כמה זמן נמשך החיסון נגד כלבת?

כמה זמן נמשך החיסון נגד כלבת?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך החיסון נגד כלבת?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה כלבת?

כלבת היא נגיף קטלני שמתפשט דרך הרוק של בעל חיים נגוע, בדרך כלל באמצעות נשיכה או שריטה. הוא נמצא לרוב בחיות בר כגון דביבונים, בואש, עטלפים ושועלים, אך ניתן למצוא אותו גם בחיות בית כמו חתולים וכלבים. הנגיף תוקף את מערכת העצבים המרכזית ועלול לגרום לתסמינים נוירולוגיים חמורים, כולל שיתוק, התקפים ומוות.

כיצד מונעים כלבת?

הדרך הטובה ביותר למנוע כלבת היא להתחסן. חיסונים זמינים גם לבני אדם וגם לבעלי חיים, וניתן לתת להם רופא או וטרינר. חיסונים לבני אדם ניתנים בדרך כלל בסדרה של שלוש זריקות על פני תקופה של 28 ימים. חיסונים לבעלי חיים ניתנים בדרך כלל בסדרה של שתי זריקות על פני תקופה של שנה.

חיסונים לבני אדם

חיסון הכלבת לבני אדם נקרא חיסון תאי דיפלואיד אנושי (HDCV). זהו חיסון נגד וירוס מומת, כלומר הוא מכיל צורה מתה של הנגיף שאינה יכולה לגרום לזיהום. החיסון ניתן בסדרה של שלוש זריקות על פני תקופה של 28 ימים. הזריקה הראשונה ניתנת ביום 0, הזריקה השנייה ניתנת ביום 7, והזריקה השלישית ניתנת ביום 28.

חיסונים לבעלי חיים

חיסון הכלבת לבעלי חיים נקרא חיסון הנגיף החי המשתנה (MLV). זהו חיסון נגד וירוס חי, כלומר הוא מכיל צורה מוחלשת של הנגיף שעלול לגרום לזיהום, אך לא למחלה קשה. החיסון ניתן בסדרה של שתי זריקות על פני תקופה של שנה. הזריקה הראשונה ניתנת ביום 0, והזריקה השנייה ניתנת ביום 365.

כמה זמן נמשך החיסון נגד כלבת?

חיסון הכלבת יעיל לתקופה ארוכה, אך משך ההגנה המדויק תלוי בסוג החיסון ובמין החי. עבור בני אדם, החיסון יעיל לחמש שנים לפחות. עבור בעלי חיים, החיסון יעיל למשך שנה אחת לפחות.

חיסונים לבני אדם

חיסון הכלבת לבני אדם יעיל לחמש שנים לפחות. לאחר חמש שנים, ייתכן שיהיה צורך בזריקת דחף כדי לשמור על ההגנה.

חיסונים לבעלי חיים

חיסון הכלבת לבעלי חיים יעיל למשך שנה אחת לפחות. לאחר שנה, ייתכן שיהיה צורך בזריקת דחף כדי לשמור על ההגנה.

סיכום

חיסון הכלבת הוא דרך יעילה למנוע את התפשטות הנגיף הקטלני הזה. חיסונים זמינים הן לבני אדם והן לבעלי חיים, ויכולים לספק הגנה למשך חמש שנים לפחות בבני אדם ושנה בבעלי חיים. חשוב להתחסן ולהתעדכן בזריקות דחף על מנת לשמור על ההגנה. למידע נוסף על חיסון הכלבת, בקר ב-YouTube .

דעה אישית

כבעלים של חיית מחמד, אני חושב שחשוב לחסן את חיות המחמד שלי נגד כלבת. אני יודע שהחיסון יעיל לפחות שנה, לכן אני מקפיד לחסן את חיות המחמד שלי מדי שנה. אני גם מקפידה לחסן את עצמי נגד כלבת, שכן חשוב להגן על עצמי ועל משפחתי מפני הנגיף הקטלני הזה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן