דף הבית » כמה זמן מחזיק » כמה זמן נמשך אנטי טטנוס?

כמה זמן נמשך אנטי טטנוס?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך אנטי טטנוס?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה טטנוס?

טטנוס הוא זיהום חיידקי חמור המשפיע על מערכת העצבים ועלול לגרום להתכווצויות שרירים חמורות. היא נגרמת מרעלן המיוצר על ידי החיידק Clostridium tetani, המצוי באדמה, אבק וצואה של בעלי חיים. זה ידוע גם בשם "לסת" מכיוון שהוא יכול לגרום לשרירי הלסת להתקשיח ולהינעל במקומם. טטנוס יכול להיות קטלני אם לא מטפלים בו באופן מיידי.

מהו אנטי טטנוס?

אנטי טטנוס הוא חיסון המסייע בהגנה מפני טטנוס. הוא עשוי מצורה מוחלשת של הרעלן המיוצר על ידי חיידקי Clostridium tetani. החיסון ממריץ את מערכת החיסון של הגוף לייצר נוגדנים שיכולים להדוף את הרעלן אם הוא חודר לגוף.

כמה זמן נמשך אנטי טטנוס?

משך ההגנה נגד טטנוס תלוי בסוג החיסון שניתן ובמספר המנות המתקבלות. בדרך כלל, ההגנה נמשכת 10 שנים לאחר המנה האחרונה של החיסון. עם זאת, אם אדם נחשף לטטנוס, ניתן להמליץ על מנת דחף של החיסון כדי להבטיח הגנה מתמשכת.

לוח זמנים של חיסוני טטנוס

חיסון הטטנוס ניתן לרוב כחלק מחיסון משולב הכולל גם דיפתריה ושעלת (שעלת). חיסון זה ניתן בדרך כלל בסדרה של חמש מנות, כאשר המנה הראשונה ניתנת בגיל חודשיים והמנה האחרונה ניתנת בגיל 4-6 שנים.

מינוני מאיץ

מבוגרים שלא קיבלו מנת דחף של חיסון טטנוס ב-10 השנים האחרונות צריכים לקבל מנת דחף. זה חשוב במיוחד עבור אנשים שנמצאים בסיכון לחשיפה לטטנוס, כגון אלה שעובדים עם אדמה, בעלי חיים או במסגרות בריאות.

כיצד להגן על עצמך מפני טטנוס

בנוסף להתחסנות, ישנם צעדים נוספים שתוכל לנקוט כדי להגן על עצמך מפני טטנוס:

  • נקה וכסה את כל הפצעים מיד.
  • הימנע ממגע עם אדמה, אבק וצואה של בעלי חיים.
  • ללבוש כפפות מגן בעת גינון או עבודה עם אדמה או בעלי חיים.
  • ודא שחיסון הטטנוס שלך מעודכן.
  • פנה מיד לטיפול רפואי אם אתה חשוף לטטנוס.

טטנוס הוא זיהום חמור שעלול להיות קטלני אם לא מטפלים בו באופן מיידי. חיסון הוא הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני טטנוס. חשוב להתחסן ולוודא שהחיסון שלך מעודכן. אם אתה חשוף לטטנוס, פנה מיד לטיפול רפואי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן