דף הבית » כמה זמן מחזיק » כמה זמן מחזיק שסתום?

כמה זמן מחזיק שסתום?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

. כמה זמן מחזיק שסתום?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה שסתום?

שסתום הוא מכשיר המווסת, מכוון או שולט בזרימת נוזל (גזים, נוזלים, מוצקים מנוזלים או תמיסות) על ידי פתיחה, סגירה או חסימה חלקית של מעברים שונים. שסתומים משמשים ביישומים רבים ושונים, החל משליטה בזרימת המים במערכת אינסטלציה ביתית ועד לוויסות זרימת הדלק במנוע רכב.

סוגי שסתומים

ישנם סוגים רבים ושונים של שסתומים, לכל אחד מטרה ייחודית משלו. חלק מהסוגים הנפוצים ביותר של שסתומים כוללים:

שסתומי כדור

שסתומים כדוריים הם שסתומים עם רבע סיבוב המשתמשים בדיסק בצורת כדור כדי לשלוט בזרימת הנוזל. הם משמשים לרוב ביישומים הדורשים כיבוי חזק, כגון במערכות מים.

שסתומי שער

שסתומי שער הם שסתומי תנועה ליניארית המשתמשים בשער או טריז כדי לשלוט בזרימת הנוזל. הם משמשים לרוב ביישומים הדורשים פתח עם קידוח מלא, כגון בצינורות נפט וגז.

שסתומי גלובוס

שסתומי גלובוס הם שסתומי תנועה ליניארית המשתמשים בפקק או דיסק כדי לשלוט בזרימת הנוזל. הם משמשים לרוב ביישומים הדורשים פעולת מצערת, כגון במערכות קיטור.

כמה זמן שסתומים מחזיקים מעמד?

תוחלת החיים של שסתום תלויה במגוון גורמים, לרבות סוג השסתום, איכות השסתום והסביבה בה נעשה שימוש בשסתום. באופן כללי, שסתומים יכולים להחזיק מעמד בין כמה שנים לכמה עשורים.

שסתומי כדור

שסתומים כדוריים הם בדרך כלל סוג השסתום העמיד ביותר ויכולים להחזיק מעמד עשרות שנים עם תחזוקה נאותה.

שסתומי שער

שסתומי שער הם בדרך כלל פחות עמידים משסתומי כדור ויכולים להחזיק מעמד מספר שנים עם תחזוקה נאותה.

שסתומי גלובוס

שסתומי גלובוס הם בדרך כלל סוג השסתום הפחות עמיד ויכולים להחזיק מעמד כמה שנים עם תחזוקה נאותה.

תחזוקת שסתומים

תחזוקה נכונה חיונית כדי להבטיח שהשסתומים יחזיקו מעמד זמן רב ככל האפשר. בדיקת שסתומים באופן קבוע לאיתור סימני בלאי, כגון קורוזיה או דליפה, והחלפת חלקים בלויים יכולים לעזור להאריך את חיי השסתום. בנוסף, שימון שסתומים באופן קבוע יכול לסייע במניעת בלאי.

השוואה מהירה

סוג שסתום אורך חיים, משך חיים
שסתומי כדור עשרות שנים
שסתומי שער מספר שנים
שסתומי גלובוס כמה שנים

לסיכום, שסתומים הם מרכיבים חיוניים במערכות רבות, אך כמה זמן הם מחזיקים מעמד? תוחלת החיים של שסתום תלויה במגוון גורמים, לרבות סוג השסתום, איכות השסתום והסביבה בה נעשה שימוש בשסתום. באופן כללי, שסתומים יכולים להחזיק מעמד בין כמה שנים לכמה עשורים. תחזוקה נכונה חיונית כדי להבטיח שהשסתומים יחזיקו מעמד זמן רב ככל האפשר. למידע נוסף על שסתומים ואורך החיים הצפוי שלהם, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן