דף הבית » כמה זמן מותר » כמה זמן מותר לומר קדיש של יתום?

כמה זמן מותר לומר קדיש של יתום?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן מותר לומר קדיש של יתום?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה קדיש?

קדיש הוא תפילה שנאמרת על ידי יהודים לכבוד המת. זוהי תפילת הלל לה' והיא נאמרת בנוכחות מניין, שהוא מניין של עשרה מבוגרים יהודים. תפילת הקדיש נאמרת מסיבות שונות, לרבות לציון יום השנה לפטירה, לכבוד אדם אהוב או לכבוד אירוע מיוחד.

מי יכול להגיד קדיש?

קדיש נאמר באופן מסורתי על ידי בן או בת של הנפטר. אם אין בן או בת, אז קרוב משפחה או חבר של הנפטר יכול לומר קדיש. אם אין מי שיאמר את הקדיש, אז רב או מנהיג יהודי אחר יכול לומר זאת בשם הנפטר.

כמה זמן מותר לומר קדיש של יתום?

קדיש של יתום הוא גרסה מיוחדת של תפילת קדיש הנאמרת על ידי מי שאיבד את שני ההורים. על פי המסורת היהודית, יש לומר קדיש של יתום במשך אחד עשר חודשים לאחר מות הורה. הסיבה לכך היא שמאמינים כי נשמתו של הנפטר נמצאת במצב של טהרה במשך אחד עשר חודשים לאחר המוות. לאחר שחלפו אחד עשר החודשים, הקדיש אינו נאמר עוד.

משמעות תפילת קדיש

תפילת הקדיש היא תפילת הלל לה' והיא נאמרת בנוכחות מניין. זוהי דרך לכבד את הנפטר ולהביע תודה לאל על חייו של הנפטר. תפילת הקדיש היא גם דרך להביע תקווה לעתיד ולשלום נפשו של הנפטר.

המשמעות של תקופת אחד עשר החודשים

תקופת אחד עשר החודשים היא זמן אבל והרהורים עבור הנפטר. זה הזמן לזכור את הנפטרים ולכבד את זכרם. בזמן זה נאמרת תפילת הקדיש כדי לכבד את הנפטר ולהביע תקווה לעתיד.

סיכום

קדיש הוא תפילת הלל לה' ונאמר בנוכחות מניין. זוהי דרך לכבד את הנפטר ולהביע תודה לאל על חייו של הנפטר. קדיש של יתום הוא גרסה מיוחדת של תפילת קדיש הנאמרת על ידי מי שאיבד את שני ההורים. על פי המסורת היהודית, יש לומר קדיש של יתום במשך אחד עשר חודשים לאחר מות הורה. לאחר שחלפו אחד עשר החודשים, הקדיש אינו נאמר עוד. כדי ללמוד עוד על קדיש ועל המשמעות של תקופת אחד עשר החודשים, צפה בסרטון זה ומצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן