דף הבית » כמה זמן מותר » כמה זמן מותר להקדים את הדלקת נרות שבת?

כמה זמן מותר להקדים את הדלקת נרות שבת?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן מותר להקדים את הדלקת נרות שבת?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה הדין לגבי הדלקת נרות שבת?

הדלקת נרות שבת היא מצווה, או מצווה, שמקיימים יהודים ברחבי העולם. על פי ההלכה, יש להדליק נרות שבת 18 דקות לפני השקיעה ביום שישי בערב. זה הזמן שבו מתחילה השבת וצריך להדליק את הנרות כדי להכניס את היום הקדוש.

מנהג הדלקת נרות שבת

בנוסף להלכה קיים גם מנהג הדלקת נרות שבת. מנהג זה מבוסס על הרעיון שיש לקבל את השבת בשמחה ובציפייה. לכן, אנשים רבים בוחרים להדליק את הנרות מוקדם יותר מ-18 הדקות שלפני השקיעה. זאת על מנת ליצור אווירה חגיגית ולתת למשפחה זמן להתכונן לסעודת השבת.

כמה זמן מותר להקדים את הדלקת נרות שבת?

משך הזמן המותר להקדים את הדלקת נרות שבת נתון לוויכוח בין חכמי ישראל. באופן כללי, מותר להדליק את הנרות עד שעה לפני השקיעה. עם זאת, יש רבנים שסבורים שיש להדליק את הנרות לא יותר מ-30 דקות לפני השקיעה.

היתרונות של הדלקת נרות שבת מוקדם

להדלקת נרות שבת מוקדם יש יתרונות רבים. זה מאפשר למשפחה יותר זמן להתכונן לסעודת השבת וליהנות מהאווירה החגיגית. זה גם נותן למשפחה זמן לדון בפרשת השבוע ולשיר שירי שבת.

סיכום

הדלקת נרות שבת היא מצווה חשובה שמקיימים יהודים ברחבי העולם. על פי ההלכה, יש להדליק נרות שבת 18 דקות לפני השקיעה ביום שישי בערב. עם זאת, יש גם מנהג להדליק נרות שבת מוקדם יותר מ-18 הדקות שלפני השקיעה. משך הזמן המותר להקדים את הדלקת נרות השבת נתון לוויכוח בין חכמי ישראל, אך בדרך כלל מותר להדליק את הנרות עד שעה לפני השקיעה. להדלקה מוקדמת של נרות שבת יש יתרונות רבים, ביניהם מתן זמן רב יותר למשפחה להתכונן לסעודת השבת ולהנות מהאווירה החגיגית.

  • הדלקת נרות שבת היא מצווה חשובה.
  • יש להדליק נרות שבת 18 דקות לפני השקיעה ביום שישי בערב.
  • בדרך כלל מותר להדליק את הנרות עד שעה לפני השקיעה.
  • להדלקת נרות שבת מוקדם יש יתרונות רבים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן