דף הבית » כמה זמן מותר » כמה זמן מותר להפשיר בשר?

כמה זמן מותר להפשיר בשר?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן מותר להפשיר בשר?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה להפשיר בשר?

הפשרת בשר היא תהליך של נטילת בשר קפוא ומתן לו להגיע לטמפרטורה בטוחה לבישול. תהליך זה חשוב לבטיחות המזון, מכיוון שהוא מונע צמיחה של חיידקים העלולים לגרום למחלות הנישאות במזון. חשוב להפשיר בשר כמו שצריך, שכן הפשרה לא נכונה עלולה להוביל לקלקול המזון ולזיהום.

כמה זמן מותר להפשיר בשר?

משך הזמן שלוקח להפשיר בשר תלוי בגודל ובסוג הבשר. ככלל, מומלץ להפשיר בשר במקרר למשך 24 שעות על כל 5 קילו בשר. לדוגמה, צלי במשקל 10 ק"ג צריך להיות מופשר במקרר למשך 48 שעות. אפשר גם להפשיר בשר במים קרים. שיטה זו מהירה בהרבה מהפשרה במקרר, אך היא דורשת יותר תשומת לב. יש להחליף את המים כל 30 דקות, ולבשל את הבשר מיד לאחר הפשרתו.

הפשרת בשר במיקרוגל

הפשרת בשר במיקרוגל אינה מומלצת, מכיוון שהיא עלולה להוביל לבישול לא אחיד ועלולה לגרום לגידול חיידקים. אם כן בחרתם להפשיר בשר במיקרוגל, יש לבשלו מיד לאחר הפשרתו.

הפשרת בשר על השיש

הפשרת בשר על השיש אינה מומלצת, מכיוון שהיא עלולה להוביל לצמיחת חיידקים. אם כן בחרתם להפשיר בשר על השיש, יש לבשלו מיד לאחר הפשרתו.

הפשרת בשר בתנור

הפשרת בשר בתנור אינה מומלצת, מכיוון שהיא עלולה להוביל לבישול לא אחיד ועלולה לגרום לגדילת חיידקים. אם כן בחרתם להפשיר בשר בתנור, יש לבשלו מיד לאחר הפשרתו.

הפשרת בשר בצורה בטוחה

הדרך הבטוחה להפשיר בשר היא במקרר. שיטה זו לוקחת הכי הרבה זמן, אבל זו הדרך הבטוחה ביותר להפשיר בשר. כמו כן, חשוב לבשל את הבשר מיד לאחר הפשרתו. כמו כן חשוב לזכור שאסור להקפיא בשר מופשר מחדש. לאחר שהבשר הופשר, יש לבשלו ולצרוך אותו תוך יומיים.הפשרת בשר היא חלק חשוב מבטיחות המזון. על ידי ביצוע ההנחיות המפורטות לעיל, אתה יכול להבטיח שהבשר שלך מופשר בבטחה ושהוא בטוח לאכילה. למידע נוסף על בטיחות מזון, עיין בסרטון זה ממנהל המזון והתרופות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן