דף הבית » כמה זמן לתוצאות » תוצאות בדיקת STD: כמה זמן הם לוקחים?

תוצאות בדיקת STD: כמה זמן הם לוקחים?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

תוצאות בדיקת STD: כמה זמן הם לוקחים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהן בדיקות STD?

מחלות המועברות במגע מיני (STDs) הן זיהומים המועברים מאדם אחד למשנהו באמצעות מגע מיני. מחלות מין יכולות להיגרם על ידי חיידקים, וירוסים או טפילים. מחלות מין נפוצות כוללות כלמידיה, זיבה, עגבת ו-HIV. בדיקות STD משמשות לאבחון מחלות מין. בהתאם לסוג ה-STD, בדיקות עשויות לכלול נטילת דגימת דם, שתן או רקמה מהאזור הפגוע. לאחר מכן הדגימה נשלחת למעבדה לבדיקה.

כמה זמן לוקח לקבל תוצאות של בדיקת STD?

משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות בדיקת STD משתנה בהתאם לסוג הבדיקה ולמעבדה שמעבדת את הדגימה. בדרך כלל, התוצאות יכולות להימשך בין מספר ימים למספר שבועות. לדוגמה, בדיקת שתן לאיתור כלמידיה או זיבה יכולה לקחת עד שבוע עד לקבלת תוצאות. בדיקת דם ל-HIV יכולה להימשך עד שבועיים. בדיקת ספוגית לאיתור עגבת יכולה להימשך עד שלושה שבועות.

סוגי בדיקות STD

ישנם מספר סוגים שונים של בדיקות STD. הסוגים הנפוצים ביותר הם:

  • בדיקות שתן: בדיקות אלו משמשות לאיתור כלמידיה וזיבה. דגימת שתן נאספת ונשלחת למעבדה לבדיקה.
  • בדיקות דם: בדיקות אלו משמשות לאיתור HIV, עגבת ומחלות מין אחרות. דגימת דם נאספת ונשלחת למעבדה לבדיקה.
  • בדיקות ספוגית: בדיקות אלו משמשות לאיתור כלמידיה, זיבה ומחלות מין אחרות. ספוגית משמשת לאיסוף דגימה מהאזור הפגוע ונשלחת למעבדה לבדיקה.
  • בדיקות גופניות: במהלך בדיקה גופנית, רופא יחפש סימנים ותסמינים של STD. הם עשויים גם לקחת דגימה של נוזל או רקמה מהאזור הפגוע לבדיקה.

מה לעשות לאחר קבלת תוצאות הבדיקה

אם נבחנת חיובית עבור STD, חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא שלך לטיפול. בהתאם לסוג ה-STD, הטיפול עשוי לכלול נטילת אנטיביוטיקה או תרופות אחרות. חשוב גם ליידע את כל בני הזוג המיניים שהיו לך בששת החודשים האחרונים כדי שיוכלו להיבדק ולטפל במידת הצורך.

סיכום

תוצאות בדיקת STD יכולות להימשך בין מספר ימים למספר שבועות. חשוב להיבדק אם אתה חושב שאולי נחשפת למחלת מין. אם נבחנת חיובית עבור STD, חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא שלך לטיפול ולהודיע לכל פרטנר מיני שהיה לך בששת החודשים האחרונים. למידע נוסף, צפה בסרטון זה על תוצאות בדיקות STD.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן