דף הבית » כמה זמן לתוצאות » מה שאתה צריך לדעת על תוצאות קלפרוטקטין

מה שאתה צריך לדעת על תוצאות קלפרוטקטין

השאירו פרטים ונחזור מיד:

מה שאתה צריך לדעת על תוצאות קלפרוטקטין

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו קלפרוטקטין?

קלפרוטקטין הוא חלבון המצוי בגוף המשמש למדידת דלקת. הוא נמצא בתאי דם לבנים ומשתחרר כאשר קיימת דלקת. קלפרוטקטין משמש לעתים קרובות לאבחון מחלות מעי דלקתיות (IBD) כגון מחלת קרוהן וקוליטיס כיבית. הוא משמש גם לניטור היעילות של טיפולים במצבים אלה.

מה המשמעות של תוצאות קלפרוטקטין?

תוצאות קלפרוטקטין משמשות למדידת רמת הדלקת בגוף. רמות גבוהות של קלפרוטקטין מעידות על קיימת דלקת. רמות נמוכות של קלפרוטקטין מצביעות על כך שאין דלקת. ניתן להשתמש בתוצאות Calprotectin גם כדי לנטר את היעילות של טיפולים עבור IBD. אם רמות הקלפרוטקטין יורדות, זה מצביע על כך שהטיפול עובד. אם רמות הקלפרוטקטין אינן יורדות, זה מצביע על כך שהטיפול לא עובד.

כיצד נבדק Calprotectin?

קלפרוטקטין נבדק באמצעות בדיקת דם או דגימת צואה. בדיקת הדם מודדת את כמות הקלפרוטקטין בדם. דגימת הצואה מודדת את כמות הקלפרוטקטין בצואה.

כמה זמן לוקח לקבל תוצאות קלפרוטקטין?

משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות קלפרוטקטין תלוי בסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש. בדיקות דם בדרך כלל לוקחות 1-2 ימים כדי לקבל תוצאות. דגימות צואה לוקחות בדרך כלל 3-5 ימים עד לקבלת תוצאות.

מה עלי לעשות אם תוצאות הקלפרוטקטין שלי גבוהות?

אם תוצאות הקלפרוטקטין שלך גבוהות, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקות נוספות כדי לקבוע את הגורם לדלקת. הם עשויים גם להמליץ על טיפולים להפחתת הדלקת.

סיכום

קלפרוטקטין הוא חלבון המצוי בגוף המשמש למדידת דלקת. תוצאות קלפרוטקטין משמשות לאבחון ולמעקב אחר מחלות מעי דלקתיות כגון מחלת קרוהן וקוליטיס כיבית. Calprotectin נבדק באמצעות בדיקת דם או דגימת צואה והתוצאות בדרך כלל לוקחות 1-5 ימים. אם תוצאות הקלפרוטקטין שלך גבוהות, חשוב לדבר עם הרופא שלך. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה או צפה בסרטונים על קלפרוטקטין ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן