דף הבית » כמה זמן לתוצאות » מה שאתה צריך לדעת על תוצאות בדיקות צואה וכמה זמן הן נמשכות

מה שאתה צריך לדעת על תוצאות בדיקות צואה וכמה זמן הן נמשכות

השאירו פרטים ונחזור מיד:

מה שאתה צריך לדעת על תוצאות בדיקות צואה וכמה זמן הן נמשכות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי בדיקת צואה?

בדיקת צואה, המכונה גם בדיקת דם סמוי בצואה, היא בדיקת מעבדה המחפשת דם נסתר בצואה. הוא משמש לאבחון מגוון מצבים, מאלרגיות למזון ועד הפרעות עיכול. הבדיקה נעשית בדרך כלל במשרד רופא או במעבדה.

סוגי בדיקות צואה

ישנם מספר סוגים שונים של בדיקות צואה. הסוג הנפוץ ביותר הוא בדיקת דם סמוי בצואה, המחפשת דם נסתר בצואה. סוגים אחרים של בדיקות צואה כוללים:

בדיקה אימונוכימית בצואה (FIT)

ה-FIT הוא סוג חדש יותר של בדיקת צואה המחפשת חלבונים בצואה שמשתחררים כאשר יש דימום במערכת העיכול. הוא רגיש יותר מבדיקת דם סמוי בצואה ויכול לזהות כמויות קטנות יותר של דם.

תרבות צואה

תרבית צואה משמשת לאבחון זיהומים חיידקיים במערכת העיכול. זה מחפש חיידקים בצואה ויכול לעזור לזהות את הגורם לשלשול או תסמיני עיכול אחרים.

בדיקת ביציות וטפיל בצואה

בדיקת ביציות וטפילים בצואה מחפשת טפילים וביצים בצואה. הוא משמש לאבחון זיהומים טפיליים כגון ג'יארדאזיס ואמביאזיס.

בדיקת DNA בצואה

בדיקת ה-DNA בצואה מחפשת חומר גנטי בצואה. הוא משמש לאבחון סרטן המעי הגס והפרעות עיכול אחרות.

כמה זמן נמשכת בדיקת צואה?

משך הזמן שלוקח לקבל את התוצאות של בדיקת צואה תלוי בסוג הבדיקה המתבצעת. בדיקות דם סמוי בצואה ובדיקות FIT נמשכות בדרך כלל 1-2 ימים. תרביות צואה יכולות להימשך עד שבוע, ובדיקות ביציות וטפילים בצואה יכולות להימשך עד שבועיים. בדיקות DNA בצואה יכולות להימשך עד שלושה שבועות.

מה משמעות התוצאות?

תוצאות בדיקת צואה יכולות לסייע באבחון מגוון מצבים, החל מאלרגיות למזון ועד הפרעות עיכול. אם הבדיקה חיובית, זה אומר שיש דם או חומר לא תקין אחר בצואה. אם הבדיקה שלילית, זה אומר שאין דם או חומר חריג אחר בצואה. חשוב לזכור שתוצאה חיובית לא בהכרח אומרת שיש מצב רפואי חמור. זה פשוט אומר שיש צורך בבדיקות נוספות כדי לקבוע את הסיבה לחומר החריג בצואה.

סיכום

בדיקות צואה הן כלי חשוב לאבחון מגוון מצבים, מאלרגיות למזון ועד הפרעות עיכול. סוגים שונים של בדיקות צואה יכולים לקחת פרקי זמן שונים כדי לקבל את התוצאות, אך לרובם לוקח 1-2 ימים. תוצאות בדיקת צואה יכולות לסייע באבחון מגוון מצבים, אך תוצאה חיובית אינה אומרת בהכרח שיש מצב רפואי חמור. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן