דף הבית » כמה זמן לתוצאות » כמה זמן לוקח תוצאות PCR? השוואה מהירה

כמה זמן לוקח תוצאות PCR? השוואה מהירה

השאירו פרטים ונחזור מיד:

. כמה זמן לוקח תוצאות PCR? השוואה מהירה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי בדיקת PCR?

בדיקת תגובת שרשרת פולימראז (PCR) היא טכניקת מעבדה המשמשת לזיהוי נוכחות של וירוס או חיידק ספציפי בדגימה. הוא משמש לאבחון מגוון רחב של מחלות זיהומיות, כולל COVID-19. בדיקת PCR נחשבת לתקן הזהב לאבחון זיהומים מכיוון שהיא רגישה מאוד ויכולה לזהות אפילו כמויות קטנות של הנגיף או החיידק בדגימה.

כמה זמן לוקח לקבל תוצאות PCR?

משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות PCR תלוי בסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש ובמעבדה המעבדת את הדגימה. בדרך כלל, תוצאות PCR יכולות להימשך בין כמה שעות לכמה ימים. לדוגמה, בדיקות PCR מהירות יכולות לספק תוצאות תוך שעה. בדיקות אלו משמשות בדרך כלל בחדרי מיון ובמרכזי טיפול דחוף. עם זאת, הן אינן מדויקות כמו בדיקות PCR סטנדרטיות, שעיבודן עשוי להימשך עד יומיים. בנוסף, מעבדות מסוימות עשויות לקחת זמן רב יותר מאחרות לעבד בדיקות PCR. זאת בשל העובדה שעל המעבדה לחלץ תחילה את הנגיף או החיידק מהדגימה לפני שניתן יהיה לבדוק אותה. תהליך זה עשוי להימשך מספר שעות, תלוי בציוד המעבדה ובאיוש.

סוגי בדיקות PCR

ישנם מספר סוגים שונים של בדיקות PCR זמינות, שלכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלה. הסוגים הנפוצים ביותר של בדיקות PCR הם:

בדיקות PCR בזמן אמת

בדיקות PCR בזמן אמת הן הסוג המדויק ביותר של בדיקת PCR הקיים. הם גם היקרים ביותר ודורשים ציוד והכשרה מיוחדים. בדיקות אלו יכולות לספק תוצאות תוך שעה, אך הן אינן זמינות באופן נרחב.

בדיקות PCR סטנדרטיות

בדיקות PCR סטנדרטיות הן הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת PCR. הן זולות יותר מבדיקות PCR בזמן אמת ויכולות לספק תוצאות תוך יומיים בלבד. עם זאת, הם אינם מדויקים כמו בדיקות PCR בזמן אמת.

בדיקות PCR מהירות

בדיקות PCR מהירות הן הסוג הפחות מדויק של בדיקת PCR הקיים. הם גם הכי פחות יקרים ויכולים לספק תוצאות תוך שעה. עם זאת, הם אינם מדויקים כמו בדיקות PCR סטנדרטיות או בזמן אמת.

השוואה מהירה

סוג בדיקה דיוק זמן לתוצאות עֲלוּת
PCR בזמן אמת גָבוֹהַ 1 שעה גָבוֹהַ
PCR סטנדרטי בינוני 2 ימים בינוני
PCR מהיר נָמוּך 1 שעה נָמוּך

בדיקת PCR היא כלי חיוני לאבחון מחלות זיהומיות. הוא רגיש מאוד ויכול לזהות אפילו כמויות קטנות של הנגיף או החיידק בדגימה. משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות PCR תלוי בסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש ובמעבדה המעבדת את הדגימה. בדרך כלל, תוצאות PCR יכולות להימשך בין כמה שעות לכמה ימים. בדיקות PCR בזמן אמת הן הסוג המדויק ביותר של בדיקת PCR הקיים. הם גם היקרים ביותר ודורשים ציוד והכשרה מיוחדים. בדיקות PCR סטנדרטיות הן הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת PCR. הן זולות יותר מבדיקות PCR בזמן אמת ויכולות לספק תוצאות תוך יומיים בלבד. בדיקות PCR מהירות הן הסוג הפחות מדויק של בדיקת PCR הקיימת. הם גם הכי פחות יקרים ויכולים לספק תוצאות תוך שעה. לא משנה באיזה סוג של בדיקת PCR משתמשים, חשוב לזכור שהדיוק והזמן עד לתוצאות יכולים להשתנות בהתאם למעבדה המעבדת את הדגימה. כמו כן, חשוב לציין שבדיקות PCR אינן מדויקות ב-100% ויכולות להפיק תוצאות חיוביות שגויות או שווא שליליות. לכן, חשוב לדון בתוצאות של כל בדיקת PCR עם ספק שירותי בריאות לפני קבלת החלטות לגבי הטיפול.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן