דף הבית » כמה זמן לתוצאות » כמה זמן לוקח לקבל תוצאות HIV?

כמה זמן לוקח לקבל תוצאות HIV?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

. כמה זמן לוקח לקבל תוצאות HIV?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו HIV?

נגיף הכשל החיסוני האנושי (HIV) הוא וירוס התוקף את מערכת החיסון, ומקשה על הגוף להדוף זיהומים ומחלות. HIV מתפשט באמצעות מגע עם דם, זרע או נוזלי נרתיק נגועים. זה יכול לעבור גם מאם לילד במהלך הריון, לידה או הנקה. HIV הוא מצב חמור שעלול להוביל לתסמונת כשל חיסוני נרכש (איידס).

סוגי בדיקות HIV

ישנם מספר סוגים של בדיקות HIV זמינות. סוג הבדיקה הנפוץ ביותר הוא בדיקת הנוגדנים, המחפשת נוגדנים שהגוף מייצר בתגובה לנגיף. בדיקות נוספות כוללות את בדיקת האנטיגן/נוגדנים, המחפשת גם את הנגיף וגם את הנוגדנים, ואת בדיקת חומצת הגרעין (NAT), שמחפשת את הנגיף עצמו.

כמה זמן לוקח לקבל תוצאות HIV?

משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות HIV תלוי בסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש. בדיקות נוגדנים בדרך כלל לוקחות 1-2 שבועות כדי לקבל תוצאות, בעוד שבדיקות אנטיגן/נוגדנים ובדיקות NAT יכולות להימשך עד חודש.

בדיקות נוגדנים

בדיקות נוגדנים הן הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת HIV. הם מחפשים נוגדנים שהגוף מייצר בתגובה לנגיף. בדיקות אלו יכולות להיעשות עם דגימת דם או עם ספוגית של פנים הפה. התוצאות בדרך כלל נמשכות 1-2 שבועות.

בדיקות אנטיגן/נוגדנים

בדיקות אנטיגן/נוגדנים מחפשות גם את הנגיף וגם את הנוגדנים. בדיקות אלו נעשות בדרך כלל עם דגימת דם ויכול לקחת עד חודש עד לקבלת תוצאות.

בדיקות חומצת גרעין (NAT)

בדיקות חומצת גרעין (NAT) מחפשות את הנגיף עצמו. בדיקות אלו נעשות בדרך כלל עם דגימת דם ויכול לקחת עד חודש עד לקבלת תוצאות.

מה לעשות בזמן ההמתנה לתוצאות

אם נבדקת ל-HIV, חשוב לתרגל מין בטוח בזמן שאתה מחכה לתוצאות שלך. זה כולל שימוש בקונדומים והימנעות ממגע עם נוזלי גוף כלשהם. חשוב גם להיבדק באופן קבוע, שכן HIV יכול לקחת עד שלושה חודשים להופיע בבדיקה.

השוואה מהירה

מִבְחָן זמן לתוצאות
בדיקת נוגדנים 1-2 שבועות
בדיקת אנטיגן/נוגדנים עד 1 חודש
בדיקת חומצת גרעין (NAT) עד 1 חודש

חשוב לזכור ש-HIV הוא מצב חמור ויכול להיות בעל השפעות בריאותיות ארוכות טווח. אם אתה חושב שאולי נחשפת ל-HIV, חשוב להיבדק בהקדם האפשרי. אם אתה מאובחן עם HIV, ישנם טיפולים זמינים שיכולים לעזור לך לנהל את המצב ולחיות חיים בריאים. למידע נוסף על HIV ובדיקות, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן