דף הבית » כמה זמן לתוצאות » כמה זמן לוקחות תוצאות בדיקת צליאק?

כמה זמן לוקחות תוצאות בדיקת צליאק?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לוקחות תוצאות בדיקת צליאק?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי מחלת צליאק?

מחלת צליאק היא הפרעה אוטואימונית המשפיעה על מערכת העיכול. זה מופעל על ידי צריכת גלוטן, חלבון שנמצא בחיטה, שעורה ושיפון. כאשר מישהו עם צליאק אוכל גלוטן, הגוף שלו מגביר תגובה חיסונית הפוגעת ברירית המעי הדק. זה יכול להוביל למגוון רחב של תסמינים, כולל כאבי בטן, נפיחות, שלשול וירידה במשקל.

מהי בדיקת צליאק?

בדיקת צליאק היא בדיקת דם המחפשת נוגדנים בדם הקשורים לצליאק. הבדיקה נעשית בדרך כלל בשילוב עם בדיקה גופנית וסקירה של ההיסטוריה הרפואית של המטופל. חשוב לציין שתוצאה חיובית בבדיקת הצליאק לא אומרת בהכרח שהחולה חולה בצליאק. אפשר לקבל תוצאה חיובית שגויה, ולכן ייתכן שיהיה צורך בבדיקות נוספות כדי לאשר אבחנה.

כמה זמן לוקחות תוצאות בדיקת צליאק?

ציר הזמן לתוצאות בדיקת הצליאק יכול להשתנות בהתאם לסוג הבדיקה ולמעבדה שמעבדת את הדגימה. בדרך כלל, התוצאות יכולות להימשך בין מספר ימים למספר שבועות. אם הבדיקה נעשית בבית חולים או במרפאה, התוצאות עשויות להיות זמינות תוך מספר ימים. אם הבדיקה נשלחת למעבדה חיצונית, עשויים לחלוף עד שבועיים עד שהתוצאות יוחזרו.

מה עלי לעשות בזמן ההמתנה לתוצאות?

חשוב לזכור שתוצאה חיובית בבדיקת הצליאק לא אומרת בהכרח שיש לך צליאק. אם אתם מחכים לתוצאות, חשוב להמשיך לאכול תזונה מאוזנת ולהימנע ממזונות המכילים גלוטן. אם אתה חווה סימפטומים כלשהם של צליאק, חשוב לדבר עם הרופא שלך לגבי סיבות אפשריות אחרות.

מה קורה לאחר קבלת התוצאות?

אם תוצאות בדיקת הצליאק חיוביות, הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקות נוספות כדי לאשר את האבחנה. זה עשוי לכלול אנדוסקופיה או ביופסיה של המעי הדק. אם האבחנה מאושרת, הרופא שלך ידון איתך באפשרויות הטיפול. הטיפול כולל בדרך כלל הקפדה על דיאטה נטולת גלוטן.

סיכום

בדיקות צליאק הן כלי חשוב לאבחון מחלת הצליאק. ציר הזמן לתוצאות בדיקת הצליאק עשוי להשתנות, אך בדרך כלל התוצאות זמינות תוך מספר ימים עד מספר שבועות. אם התוצאות חיוביות, ייתכן שיהיה צורך בבדיקות נוספות כדי לאשר את האבחנה. אם יש לך שאלות או חששות לגבי בדיקת צליאק, חשוב לדבר עם הרופא שלך. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה או צפה בסרטונים ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן