דף הבית » כמה זמן לתוצאות » כמה זמן לוקחות תוצאות בדיקות תרביות שתן?

כמה זמן לוקחות תוצאות בדיקות תרביות שתן?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לוקחות תוצאות בדיקות תרביות שתן?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי בדיקת התרבות שתן?

בדיקת תרבית שתן היא בדיקת מעבדה המשמשת לאיתור וזיהוי חיידקים ואורגניזמים אחרים בדגימת שתן. הוא משמש לאבחון דלקת בדרכי השתן (UTI) או מצבים אחרים שעלולים לגרום לזיהום בדרכי השתן. הבדיקה יכולה לשמש גם לניטור יעילות הטיפול ב-UTI.

כיצד מתבצעת בדיקת התרבות שתן?

בדיקת תרבית שתן מתבצעת על ידי איסוף דגימת שתן ושליחתה למעבדה לניתוח. הדגימה מונחת במיכל מיוחד ונשלחת למעבדה. לאחר מכן המעבדה תנתח את הדגימה כדי לזהות ולזהות כל חיידק או אורגניזמים אחרים הנמצאים.

מהו התהליך לאיסוף דגימת שתן?

תהליך איסוף דגימת שתן הוא פשוט יחסית. ראשית, המטופל יתבקש להטיל שתן לתוך מיכל סטרילי. יש לסמן את המיכל עם שם המטופל ותאריך האיסוף. יש לאסוף את הדגימה באמצע הזרם, כלומר המטופל צריך להתחיל להטיל שתן לשירותים ואז לאסוף דגימה מאמצע הזרם. לאחר מכן יש להניח את המדגם במיכל ולאטום.

מהו התהליך לניתוח דגימת שתן?

לאחר איסוף הדגימה, היא נשלחת למעבדה לניתוח. לאחר מכן המעבדה תנתח את הדגימה כדי לזהות ולזהות כל חיידק או אורגניזמים אחרים הנמצאים. המעבדה תבצע גם בדיקות לקביעת סוג החיידקים הקיימים וכמות החיידקים הקיימים.

כמה זמן לוקח לקבל תוצאות מבדיקת התרבות שתן?

משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות מבדיקת תרבית שתן יכול להשתנות בהתאם למעבדה ולסוג הבדיקה המתבצעת. בדרך כלל, התוצאות יכולות להימשך בין יום לשלושה ימים. עם זאת, בדיקות מסוימות עשויות להימשך זמן רב יותר בהתאם למורכבות הבדיקה וסוג החיידקים הקיימים.

למה לצפות מתוצאות בדיקת התרבות שתן?

התוצאות של בדיקת תרבית שתן יצביעו אם חיידקים או אורגניזמים אחרים נמצאים בדגימה או לא. אם קיימים חיידקים או אורגניזמים אחרים, התוצאות יצביעו גם על סוג החיידקים הקיימים וכמות החיידקים הקיימים. בהתאם לסוג החיידקים הקיימים, התוצאות עשויות להצביע גם אם החיידק עמיד לאנטיביוטיקה מסויימת או לא.

סיכום

בדיקת תרבית שתן היא בדיקת מעבדה המשמשת לאיתור וזיהוי חיידקים ואורגניזמים אחרים בדגימת שתן. תהליך איסוף דגימת שתן הוא פשוט יחסית והתוצאות יכולות להימשך בין יום לשלושה ימים. תוצאות בדיקת תרבית שתן יצביעו אם קיימים בדגימה חיידקים או אורגניזמים אחרים, ואם קיימים, סוג החיידקים הקיימים וכמות החיידקים הקיימים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן