דף הבית » כמה זמן לפני » 1978: מבט אחורה על שנה של שינוי

1978: מבט אחורה על שנה של שינוי

השאירו פרטים ונחזור מיד:

1978: מבט אחורה על שנה של שינוי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

1978: שנה של שינוי

1978 הייתה שנה של שינויים והתקדמות בתחומים רבים. זו הייתה שנה של טלטלות פוליטיות וחברתיות, כמו גם התקדמות טכנולוגית. בארצות הברית נבחר השנה הנשיא ג'ימי קרטר, הנשיא הראשון מהדרום העמוק מאז מלחמת האזרחים. במזרח התיכון נחתמו הסכמי קמפ דייוויד שהובילו להסכם שלום בין ישראל למצרים. בבריטניה הפכה מרגרט תאצ'ר לראש הממשלה האישה הראשונה. בעולם הטכנולוגיה יצא מחשב אפל הראשון, ונולד תינוק המבחנה הראשון. בעולם הבידור יצא לאקרנים הסרט גריז, ותוכנית הטלוויזיה M*A*S*H סיימה את הפעלתה בת 11 השנים.

1978: שנה של התקדמות

1978 הייתה גם שנה של התקדמות בתחומים רבים. בארצות הברית התקבל תיקון שוויון הזכויות המבטיח שוויון זכויות לנשים. בבריטניה, התקבל חוק יחסי הגזעים, האוסר אפליה גזעית. בעולם המדע הושתל הלב המלאכותי הראשון במטופל אנושי. בעולם הספורט, גביע העולם הראשון נערך בארגנטינה, וטריאתלון איש הברזל הראשון נערך בהוואי. בעולם הבידור יצא לאקרנים הסרט סופרמן, ותוכנית הטלוויזיה דאלאס עלתה לראשונה.

1978: שנה של שינוי חברתי

1978 הייתה גם שנה של שינוי חברתי. בארצות הברית קבע בית המשפט העליון כי עונש המוות אינו חוקתי. בבריטניה התקיימה צעדת הגאווה הראשונה בלונדון. בעולם המוזיקה נולדה תנועת הפאנק רוק, ויצא תקליט הראפ הראשון. בעולם האופנה, מראה הפאנק היה פופולרי, וג'ינס המעצבים הראשונים יצאו לאור. בעולם האמנות, אמנות הגרפיטי הראשונה נראתה בעיר ניו יורק.

1978: שנה של אירועים בינלאומיים

1978 הייתה גם שנה של אירועים בינלאומיים. בארצות הברית נחתם הסכם תעלת פנמה, שהעביר את השליטה בתעלה מארצות הברית לפנמה. במזרח התיכון החלה המהפכה האיראנית שהובילה להפלת השאה של איראן. בבריטניה נערכו הבחירות הישירות הראשונות לפרלמנט האירופי. בעולם המדע שוגרה מעבורת החלל הראשונה, ונולד תינוק המבחנה הראשון. בעולם הבידור יצא לאקרנים הסרט גריז, ותוכנית הטלוויזיה M*A*S*H סיימה את הפעלתה בת 11 השנים.

1978: שנה של אחרונות וראשונות

1978 הייתה גם שנה של אחרונות וראשונות. בארצות הברית שודר הפרק האחרון של תוכנית הטלוויזיה הכל במשפחה, והפרק הראשון של תוכנית הטלוויזיה Taxi עלה לראשונה. בבריטניה שודר הפרק האחרון של תוכנית הטלוויזיה "הקרקס המעופף של מונטי פייתון", והפרק הראשון של תוכנית הטלוויזיה Fawlty Towers עלה לראשונה. בעולם המוזיקה יצא האלבום האחרון של הביטלס, ויצא אלבומה הראשון של להקת הפאנק רוק The Clash. בעולם האופנה יצא לאור הגיליון האחרון של מגזין ווג, ויצא הגיליון הראשון של המגזין Elle. 1978 הייתה שנה של שינויים והתקדמות בתחומים רבים. זו הייתה שנה של טלטלות פוליטיות וחברתיות, כמו גם התקדמות טכנולוגית. זו הייתה שנה של אחרונות וראשונות, ושנה של אירועים בינלאומיים. זו הייתה שנה שתיזכר עוד שנים רבות. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן