דף הבית » כמה זמן לפני » כמה זמן לפני כניסת שבת מדליקים נרות חנוכה?

כמה זמן לפני כניסת שבת מדליקים נרות חנוכה?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לפני כניסת שבת מדליקים נרות חנוכה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה חנוכה?

חנוכה הוא חג יהודי בן שמונה ימים החוגג את חנוכתו מחדש של בית המקדש בירושלים. הוא ידוע גם כפסטיבל האורות והוא נחגג על ידי הדלקת חנוכייה בת תשעה קנים, או חנוכה, בכל לילה. החג נחגג בחורף, בדרך כלל בחודש דצמבר, והוא זמן של שמחה וחגיגה עבור יהודים ברחבי העולם.

מתי חנוכה?

חג החנוכה חל בדרך כלל בחודש כסלו בלוח העברי, שהוא בדרך כלל בחודש דצמבר. התאריך המדויק של החג משתנה מדי שנה, שכן הלוח העברי הוא לוח ירחי. השנה יחל חג החנוכה ב-10 בדצמבר בערב ויסתיים ב-18 בדצמבר בערב.

מתי כדאי להדליק את נרות חנוכה?

יש להדליק את נרות החנוכה זמן קצר לאחר השקיעה בכל ליל החג. בלילה הראשון מדליקים את הנר הראשון, ולאחר מכן מדליקים בכל לילה נר נוסף עד להדלקת כל שמונת הנרות בלילה השמיני.

הדלקת הנרות בשבת

השבת היא יום המנוחה היהודי והוא נשמר משקיעת החמה בשישי בערב ועד רדת הלילה במוצאי שבת. בשבת יש להדליק את נרות החנוכה לפני השקיעה ביום שישי בערב. זאת משום שיש להדליק את הנרות זמן קצר לאחר השקיעה, ובשבת אסור להדליק אש לאחר השקיעה.

הדלקת הנרות בימי חול

בימי חול יש להדליק את נרות החנוכה זמן קצר לאחר השקיעה. המשמעות היא שבלילה הראשון של חנוכה יש להדליק את הנרות זמן קצר לאחר השקיעה ב-10 בדצמבר. בלילה השני יש להדליק את הנרות זמן קצר לאחר השקיעה ב-11 בדצמבר, וכך עד ליל שמיני של חנוכה.

איך מדליקים את נרות חנוכה

יש להדליק את נרות החנוכה לפי סדר מסוים. בלילה הראשון מדליקים את הנר הראשון בצד ימין של החנוכייה. בלילה השני מדליקים את הנר הראשון והשני, כאשר הנר הראשון בצד ימין והנר השני בצד שמאל. בלילה השלישי מדליקים את הנר הראשון, השני והשלישי, כאשר הנר הראשון בצד ימין, הנר השני באמצע, והנר השלישי בצד שמאל. דפוס זה נמשך עד שכל שמונת הנרות דולקים בלילה השמיני.

מה לעשות לאחר הדלקת הנרות

לאחר הדלקת נרות חנוכה מברכים ברכה מיוחדת. ברכה זו נקראת Shehecheyanu ונאמר להודות לאלוהים על כך שאפשר לנו להגיע לזמן המיוחד הזה. לאחר אמירת הברכה יש להשאיר את נרות החנוכה לשריפה למשך חצי שעה לפחות.

סיכום

חנוכה הוא חג מיוחד אותו חוגגים יהודים ברחבי העולם. בכל לילה של החג יש להדליק את נרות החנוכה זמן קצר לאחר השקיעה. בשבת יש להדליק את הנרות לפני השקיעה ביום שישי בערב. לאחר הדלקת הנרות מברכים ברכה מיוחדת ויש להשאיר את הנרות לשריפה לפחות חצי שעה.

טייק אווי מפתח

  • חנוכה הוא חג יהודי בן שמונה ימים החוגג את חנוכתו מחדש של בית המקדש בירושלים.
  • יש להדליק את נרות החנוכה זמן קצר לאחר השקיעה בכל ליל החג.
  • בשבת יש להדליק את הנרות לפני השקיעה ביום שישי בערב.
  • לאחר הדלקת הנרות מברכים ברכה מיוחדת ויש להשאיר את הנרות לשריפה לפחות חצי שעה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן