דף הבית » כמה זמן לפני » כמה זמן לפני איחור המחזור אפשר לעשות בדיקת הריון?

כמה זמן לפני איחור המחזור אפשר לעשות בדיקת הריון?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לפני איחור המחזור אפשר לעשות בדיקת הריון?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי בדיקת הריון?

בדיקת הריון היא בדיקה רפואית המשמשת כדי לקבוע אם אישה בהריון. זה נעשה בדרך כלל עם דגימת שתן, אם כי ניתן לעשות כמה בדיקות עם דגימת דם. הבדיקה פועלת על ידי זיהוי נוכחות של הורמון הנקרא גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG) בשתן או בדם. הורמון זה מיוצר על ידי השליה זמן קצר לאחר שביצית מופרית מתחברת לדופן הרחם.

כמה זמן לפני איחור המחזור אפשר לעשות בדיקת הריון?

התשובה לשאלה זו תלויה בסוג בדיקת ההריון בה את משתמשת. רוב בדיקות ההריון הביתיות מיועדות לזהות hCG בשתן וניתן ליטול אותן כבר ביום הראשון של מחזור שהוחמצ. עם זאת, בדיקות מסוימות רגישות יותר מאחרות ויכולות לזהות hCG אפילו מוקדם יותר. אם אתה משתמש בבדיקת דם כדי לזהות hCG, ניתן לבצע אותה כבר שישה עד שמונה ימים לאחר הביוץ. הסיבה לכך היא שרמות hCG בדם עולות מהר יותר מאשר בשתן.

עד כמה בדיקות הריון ביתיות מדויקות?

בדיקות הריון ביתיות הן בדרך כלל מאוד מדויקות. לרוב הבדיקות יש רגישות של לפחות 99%, כלומר יזהו hCG ב-99 מתוך 100 נשים בהריון. עם זאת, חשוב לציין שדיוק הבדיקה יכול להשתנות בהתאם למותג ולכמה מוקדם היא נלקחת.

מתי לעשות בדיקת הריון

אם את מנסה לקבוע אם את בהריון, הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון הוא לאחר שהחמצת את המחזור. הסיבה לכך היא שרמות hCG בשתן יהיו הגבוהות ביותר בשלב זה.

פירוש תוצאות בדיקת הריון

אם הבדיקה חיובית, זה אומר ש-hCG זוהה בשתן שלך וסביר להניח שאת בהריון. אם הבדיקה שלילית, פירוש הדבר ש-hCG לא זוהה וסביר להניח שאינך בהריון. חשוב לציין כי תיתכן תוצאה שלילית כוזבת, במיוחד אם הבדיקה נלקחת מוקדם מדי. אם את עושה בדיקה ומקבלת תוצאה שלילית אך עדיין חושבת שאת בהריון, עדיף להמתין מספר ימים ולבצע בדיקה נוספת.

סיכום

לדעת כמה זמן לפני איחור המחזור ניתן לבצע בדיקת הריון חשובה לפירוש מדויק של התוצאות. את רוב בדיקות ההריון הביתיות ניתן לבצע כבר ביום הראשון של מחזור שהוחמצ, אם כי חלק מהבדיקות רגישות יותר ויכולות לזהות hCG אפילו מוקדם יותר. חשוב לציין כי תיתכן תוצאה שלילית כוזבת, במיוחד אם הבדיקה נלקחת מוקדם מדי. למידע נוסף על בדיקות הריון, בקר ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן