דף הבית » כל כמה זמן » נשיא ארצות הברית מחלץ

נשיא ארצות הברית מחלץ

השאירו פרטים ונחזור מיד:

נשיא ארצות הברית מחלץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה חילוץ?

חילוץ הוא חבילת סיוע פיננסי הניתנת על ידי הממשלה לחברה או תעשייה שנמצאת במצוקה כלכלית. המטרה של חילוץ היא למנוע מהחברה או התעשייה לפשוט רגל ולעזור לה לעמוד על הרגליים. חילוץ הם לעתים קרובות שנויים במחלוקת, מכיוון שהם כרוכים בכך שהממשלה משתמשת בכספי משלם המסים כדי לעזור לחברה פרטית או לתעשייה.

היסטוריה של חילוץ

ההיסטוריה של חילוץ החל מהשפל הגדול של שנות ה-30. בתקופה זו העניקה הממשלה סיוע כספי לבנקים ולעסקים אחרים על מנת למנוע מהם לפשיטת רגל. זה נעשה על מנת לייצב את הכלכלה ולמנוע ירידה כלכלית נוספת. מאז נעשה שימוש באמצעי חילוץ בצורות שונות. בשנות ה-70, הממשלה סיפקה חילוץ לתעשיית התעופה, ובשנות ה-80, הממשלה סיפקה חילוץ לענף החיסכון וההלוואות. בשנת 2008, הממשלה סיפקה חילוץ מאסיבי לענף הבנקאות על מנת למנוע קריסה פיננסית.

השלכות של חילוץ

לחילוץ יכולות להיות השלכות חיוביות ושליליות כאחד. בצד החיובי, חילוץ יכול לסייע במניעת קריסה פיננסית ולייצב את הכלכלה. בצד השלילי, חילוץ יכול ליצור סכנה מוסרית, שכן חברות ותעשיות עלולות לקחת על עצמן יותר סיכונים בידיעה שהממשלה תחלץ אותן אם הן ייכשלו. חילוץ יכול גם ליצור יתרון לא הוגן לחברות או תעשיות מסוימות. לדוגמה, אם הממשלה מספקת חילוץ לחברה אחת, היא עלולה ליצור יתרון לא הוגן על פני מתחרותיה שלא קיבלו חילוץ.

חילוץ נשיאותי

מדי פעם, נשיא ארצות הברית יספק חילוץ לחברה או לתעשייה. זה נעשה בדרך כלל על מנת למנוע קריסה פיננסית או לייצב את הכלכלה. בשנת 2008, הנשיא ג'ורג' בוש סיפק חילוץ מאסיבי לתעשיית הבנקאות על מנת למנוע קריסה פיננסית. בשנת 2020, הנשיא דונלד טראמפ סיפק חילוץ לתעשיית התעופה על מנת לעזור לה לשרוד את השפל הכלכלי שנגרם על ידי מגיפת COVID-19.

סיכום

חילוץ הם צורה שנויה במחלוקת של התערבות ממשלתית בכלכלה. יכולות להיות להן השלכות חיוביות ושליליות, והן יכולות ליצור יתרון לא הוגן עבור חברות או תעשיות מסוימות. מדי פעם, נשיא ארצות הברית יספק חילוץ לחברה או תעשייה על מנת למנוע קריסה פיננסית או לייצב את הכלכלה. למידע נוסף על חילוץ, צפה בסרטון זה .

  • חילוץ הם סוג של התערבות ממשלתית בכלכלה.
  • לחילוץ יכולות להיות השלכות חיוביות ושליליות כאחד.
  • נשיא ארצות הברית יספק חילוץ מדי כמה זמן.
  • חילוץ יכול ליצור יתרון לא הוגן עבור חברות או תעשיות מסוימות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן