דף הבית » כל כמה זמן » מדי פעם נחש משיל את עורו

מדי פעם נחש משיל את עורו

השאירו פרטים ונחזור מיד:

מדי פעם נחש משיל את עורו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה נשירת עור?

נשירת העור היא תהליך שעוברים נחשים על מנת לגדול. נחשים מכוסים בקשקשים, העשויים מקראטין, אותו חומר המרכיב את הציפורניים והשיער שלנו. ככל שהנחש גדל, העור הישן הופך מתוח מדי וצריך להשיל אותו. תהליך זה מכונה ecdysis או molting.

באיזו תדירות נחשים משילים את עורם?

נחשים משילים את עורם מדי כמה חודשים, בהתאם למין ולגיל הנחש. נחשים צעירים יותר עשויים להשיל את עורם לעתים קרובות יותר מאשר נחשים מבוגרים. תהליך הנשירה יכול להימשך בין מספר ימים למספר שבועות.

מה קורה בזמן הנשירה?

תהליך הנשירה מתחיל בכך שעיני הנחש נעשות עכורות. זה ידוע בשם "עין כחולה" והוא נגרם משכבת עור דקה שנוצרת מעל העיניים. לאחר מכן הנחש ישפשף על משטחים מחוספסים כדי לעזור לשחרר את העור הישן. ברגע שהעור הישן רופף, הנחש יתחיל להתחכך ולנער אותו מעליו.

מדוע נחשים משילים את עורם?

נשירת העור היא תהליך חשוב עבור נחשים מכיוון שהוא עוזר להם לגדול ולהישאר בריאים. ככל שהנחש גדל, העור הישן הופך מתוח מדי ויכול להגביל את תנועת הנחש. נשירה מסייעת לנחש לנוע בחופשיות רבה יותר וכן עוזרת להסיר טפילים ושאר פסולת שעלולים להיות דבוקים לעור. נשירה גם עוזרת להגן על הנחש מפני טורפים. העור החדש בהיר ומבריק יותר מהעור הישן, מה שמקשה על הטורפים לזהות את הנחש. העור החדש מסייע גם בהגנה על הנחש מפני פגעי מזג האוויר, כמו קרני ה-UV של השמש.

מה קורה לאחר הנשירה?

לאחר הנשירה, עורו החדש של הנחש רך ועדין. הנחש יצטרך לבלות זמן מה בשמש כדי לעזור לעור החדש להתקשות. ייתכן שהנחש גם יצטרך לאכול יותר כדי לעזור לו להחזיר את כוחו.

סיכום

נשירת העור היא תהליך חשוב עבור נחשים מכיוון שהוא עוזר להם לגדול ולהישאר בריאים. זה גם עוזר להגן עליהם מפני טורפים ואלמנטים. לאחר ההשלה, הנחש צריך לבלות זמן מה בשמש ולאכול יותר כדי לעזור לו להחזיר את כוחו. כדי ללמוד עוד על נחשים והתנהגותם המרתקת, בדוק את הסרטון הזה ביוטיוב.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן