דף הבית » כל כמה זמן » כמה זמן מסתובב הירח סביב כדור הארץ?

כמה זמן מסתובב הירח סביב כדור הארץ?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן מסתובב הירח סביב כדור הארץ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו מסלול הירח?

מסלולו של הירח סביב כדור הארץ הוא חלק חשוב ממערכת השמש שלנו. מסלול הירח הוא נתיב אליפטי מסביב לכדור הארץ, ולוקח לירח כ-27.3 ימים להשלים סיבוב אחד. זה ידוע בתור החודש הצדדי, וזה הזמן שלוקח לירח לחזור לאותו מיקום בשמים ביחס לכוכבים.

מה גורם לירח להקיף את כדור הארץ?

מסלול הירח נגרם מכוח הכבידה של כדור הארץ. כוח הכבידה של כדור הארץ מושך את הירח לכיוונו, ואינרציה של הירח ממשיכה לנוע בנתיב אליפטי. מסלול הירח מושפע גם ממשיכת הכבידה של השמש, הגורמת להטיה קלה של מסלול הירח.

מהם האפוגיים והפריג'ים של הירח?

מסלולו של הירח אינו מעגל מושלם, ויש לו שתי נקודות של התקרבות הכי קרובה ורחוקה לכדור הארץ. נקודת הגישה הקרובה ביותר נקראת פריג'י, ונקודת הגישה הרחוקה ביותר נקראת אפוג'י. הפריג'י של הירח קרוב יותר לכדור הארץ בכ-30,000 מיילים מהאפוג'י שלו.

מהו החודש הסינודי של הירח?

החודש הסינודי הוא הזמן שלוקח לירח לחזור לאותו מיקום ביחס לשמש. זה שונה מהחודש הכוכבי, שהוא הזמן שלוקח לירח לחזור לאותו מיקום ביחס לכוכבים. החודש הסינודי ארוך מעט מהחודש הכוכבי, ולוקח לירח כ-29.5 ימים להשלים מהפכה אחת.

מהו מחזור הנודלים של הירח?

גם מסלול הירח מושפע מהטיית כדור הארץ. זה גורם להטיה קלה של מסלול הירח, ולוקח לירח 18.6 שנים להשלים מחזור צמתים אחד. במהלך הזמן הזה, מסלול הירח משתנה מהטיה לכיוון צפון להטיה לכיוון דרום.

כמה זמן מסתובב הירח סביב כדור הארץ?

מסלולו של הירח סביב כדור הארץ הוא חלק חשוב ממערכת השמש שלנו. לוקח לירח כ-27.3 ימים להשלים מהפכה אחת, וזה ידוע בתור החודש הצדדי. מסלול הירח מושפע גם ממשיכת הכבידה של השמש, הגורמת להטיה קלה של מסלול הירח. החודש הסינודי ארוך מעט מהחודש הכוכבי, ולוקח לירח כ-29.5 ימים להשלים מהפכה אחת. גם מסלול הירח מושפע מהטיה של כדור הארץ, ולוקח לירח 18.6 שנים להשלים מחזור צמתים אחד.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן