דף הבית » כל כמה זמן » באיזו תדירות מתכנסת הכנסת?

באיזו תדירות מתכנסת הכנסת?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות מתכנסת הכנסת?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה הכנסת?

הכנסת היא הרשות המחוקקת הלאומית החד-אמרית של ישראל. הוא ממוקם בירושלים והוא הרשות המחוקקת של ממשלת ישראל. הכנסת מורכבת מ-120 חברים, שכל אחד מהם נבחר לכהונה של ארבע שנים. הכנסת אחראית על עשיית חוקים, אישור תקציב הממשלה ופיקוח על עבודת הממשלה.

איך בנויה הכנסת?

הכנסת מחולקת לכמה ועדות שכל אחת מהן אחראית על תחום ממשל ספציפי. ועדות אלו כוללות את ועדת החוץ והביטחון, ועדת הכספים, ועדת החינוך והתרבות, ועדת הפנים ואיכות הסביבה וועדת חוקה, חוק ומשפט. כל ועדה מורכבת ממספר חברים ממפלגות פוליטיות שונות.

באיזו תדירות מתכנסת הכנסת?

הכנסת מתכנסת לפחות פעם בשבוע, לרוב בימי שני. בחודשי הקיץ עשויה הכנסת להתכנס בתדירות גבוהה יותר. הכנסת מתכנסת גם בישיבות מיוחדות בעת הצורך.

מפגשים רגילים

הכנסת מקיימת ישיבות קבועות במהלך השנה. מפגשים אלו מתקיימים בדרך כלל בימי שני ונמשכים מספר שעות. בישיבות אלו דנה הכנסת ומצביעה על חקיקה, מאשרת את תקציב הממשלה ודנה בנושאים בעלי חשיבות לאומית.

הפעלות מיוחדות

הכנסת מקיימת גם ישיבות מיוחדות בעת הצורך. מושבים אלה מתקיימים בדרך כלל כדי לדון ולהצביע על חקיקה חשובה או כדי לדון בנושאים בעלי חשיבות לאומית. מפגשים מיוחדים מתקיימים בדרך כלל בימי שלישי או חמישי ונמשכים מספר שעות.

חופשות וחגים

הכנסת אינה מתכנסת בחגי ישראל ראש השנה, יום כיפור, סוכות ופסח. גם הכנסת יוצאת לחופשת קיץ באוגוסט. בתקופה זו הכנסת אינה מתכנסת ולא נדונה או הצבעה על חקיקה.

מפגשים יוצאי דופן

הכנסת רשאית לקיים גם ישיבות חריגות בעת הצורך. מושבים אלה מתקיימים בדרך כלל כדי לדון ולהצביע על חקיקה חשובה או כדי לדון בנושאים בעלי חשיבות לאומית. מפגשים יוצאי דופן מתקיימים בדרך כלל בימי רביעי ונמשכים מספר שעות.

סיכום

הכנסת היא הרשות המחוקקת הלאומית החד-אמרית של ישראל. היא אחראית על עשיית חוקים, אישור תקציב הממשלה ופיקוח על עבודת הממשלה. הכנסת מתכנסת לפחות פעם בשבוע, לרוב בימי שני. בחודשי הקיץ עשויה הכנסת להתכנס בתדירות גבוהה יותר. הכנסת גם מתכנסת בישיבות מיוחדות בעת הצורך ויוצאת לחופשת קיץ באוגוסט. ניתן לקיים גם מפגשים יוצאי דופן בעת הצורך.

נקודות עיקריות:

  • הכנסת היא הרשות המחוקקת הלאומית החד-אמרית של ישראל.
  • הכנסת מתכנסת לפחות פעם בשבוע, לרוב בימי שני.
  • הכנסת עשויה להתכנס בתדירות גבוהה יותר בחודשי הקיץ.
  • הכנסת מתכנסת גם בישיבות מיוחדות ויוצאות דופן בעת הצורך.
  • הכנסת יוצאת לחופשת קיץ באוגוסט.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן