דף הבית » כל כמה זמן » באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד צהבת?

באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד צהבת?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד צהבת?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי צהבת?

צהבת היא מצב שכיח בילודים, הנגרם על ידי עודף של בילירובין בדם. בילירובין הוא פיגמנט צהוב שנוצר כאשר תאי דם אדומים מתפרקים. כאשר יותר מדי פיגמנט זה מצטבר בדם, זה יכול לגרום להצהבה של העור והעיניים, המכונה צהבת.

מה גורם לצהבת?

צהבת נגרמת מחוסר איזון בין ייצור ופירוק של בילירובין. יילודים רגישים במיוחד למצב זה מכיוון שהכבד שלהם עדיין לא מפותח לחלוטין ואולי לא יוכל לעבד בילירובין ביעילות. גורמים נוספים לצהבת כוללים אנמיה, זיהום ואי התאמה של סוג דם בין האם לתינוק.

מהו החיסון נגד צהבת?

החיסון נגד צהבת הוא אמצעי מניעה שיכול לסייע בהפחתת הסיכון לצהבת בילודים. החיסון עשוי מצורה מוחלשת של החיידק הגורם לצהבת, והוא עוזר לגוף לבנות חסינות למצב.

באיזו תדירות כדאי לקבל את החיסון נגד צהבת?

חיסון הצהבת ניתן בדרך כלל לילודים זמן קצר לאחר הלידה, ולאחר מכן שוב בגיל שבועיים וארבעה. לוח זמנים זה נועד להבטיח שלתינוק תהיה הגנה נאותה מפני המצב. חשוב לציין שהחיסון אינו יעיל ב-100%, וחלק מהתינוקות עדיין עלולים לפתח צהבת גם לאחר קבלת החיסון.

האם יש תופעות לוואי?

חיסון הצהבת נחשב בדרך כלל בטוח, ורוב התינוקות אינם חווים תופעות לוואי. עם זאת, תינוקות מסוימים עשויים לחוות תגובות קלות כגון אדמומיות או נפיחות באתר ההזרקה. במקרים נדירים עלולות להופיע תגובות חמורות יותר כגון חום או תגובות אלרגיות.

סיכום

החיסון נגד צהבת הוא אמצעי מניעה חשוב שיכול לסייע בהפחתת הסיכון לצהבת בילודים. החיסון ניתן בדרך כלל זמן קצר לאחר הלידה, ולאחר מכן שוב בגיל שבועיים וארבעה שבועות. רוב התינוקות אינם חווים תופעות לוואי כלשהן מהחיסון, אך חלקם עלולים לחוות תגובות קלות כגון אדמומיות או נפיחות באתר ההזרקה. למידע נוסף על חיסון הצהבת, עיין בסרטון YouTube זה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן