דף הבית » כל כמה זמן » באיזו תדירות כדאי לעשות אולטרסאונד במהלך ההריון?

באיזו תדירות כדאי לעשות אולטרסאונד במהלך ההריון?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

. באיזו תדירות כדאי לעשות אולטרסאונד במהלך ההריון?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו אולטרסאונד?

אולטרסאונד היא טכניקת הדמיה רפואית המשמשת ליצירת תמונה של פנים הגוף. הוא משמש לרוב במהלך ההריון כדי לבדוק את בריאותו והתפתחותו של התינוק. אולטרסאונד משתמש בגלי קול כדי ליצור תמונה של התינוק ברחם.

מדוע אולטרסאונד חשוב במהלך ההריון?

אולטרסאונד הוא חלק חשוב בטיפול בהריון. הם יכולים לעזור לזהות כל בעיה אפשרית בהתפתחות התינוק, כגון מומים מולדים או הפרעות גנטיות. הם יכולים גם לעזור בקביעת גיל התינוק ותאריך הלידה. אולטרסאונד יכול גם לזהות את מיקום השליה וכל בעיה אפשרית עם השליה.

באיזו תדירות כדאי לעשות אולטרסאונד במהלך ההריון?

תדירות האולטרסאונד במהלך ההריון תלויה במצב האישי. בדרך כלל, רוב הנשים ההרות יעברו לפחות שני אולטרסאונדים במהלך ההריון. האולטרסאונד הראשון נעשה בדרך כלל בין השבועות 8 ל-12 להריון. אולטרסאונד זה משמש לאישור תאריך היעד ולבדיקת התפתחות התינוק. האולטרסאונד השני נעשה בדרך כלל בין השבועות 18 ל-20 להריון. אולטרסאונד זה משמש לבדיקת הגדילה וההתפתחות של התינוק.

אולטרסאונדים נוספים

במקרים מסוימים, אולטרסאונד נוסף עשוי להיות מומלץ. לדוגמה, אם יש חששות לגבי התפתחות התינוק או השליה, ניתן להמליץ על אולטרסאונד נוסף. אם לאם יש היסטוריה של הפלה או צירים מוקדמים, ניתן להמליץ גם על אולטרסאונד נוסף.

סיכונים של אולטרסאונד

אולטרסאונד נחשב בדרך כלל בטוח. עם זאת, ישנם כמה סיכונים הקשורים באולטרסאונד. סיכונים אלו כוללים את הפוטנציאל של גלי הקול לחמם את הרקמה, מה שעלול לגרום לנזק לרקמות. קיים גם סיכון קטן לזיהום מג'ל האולטרסאונד.

סיכום

אולטרסאונד הוא חלק חשוב בטיפול בהריון. בדרך כלל, רוב הנשים ההרות יעברו לפחות שני אולטרסאונדים במהלך ההריון. אולטרסאונד נוסף עשוי להיות מומלץ בהתאם למצב האישי. אולטרסאונד נחשב בדרך כלל בטוח, אך ישנם כמה סיכונים הקשורים אליהם. חשוב לדון בסיכונים וביתרונות של אולטרסאונד עם הרופא שלך לפני ביצוע כזה.

השוואה מהירה

סוג אולטרסאונד כשזה יסתיים מַטָרָה
אולטרסאונד ראשון 8-12 שבועות אשר את תאריך היעד ובדוק את התפתחות התינוק
אולטרסאונד שני 18-20 שבועות בדוק את הגדילה וההתפתחות של התינוק
אולטרסאונדים נוספים משתנה בדוק אם יש בעיות פוטנציאליות

אולטרסאונד הוא חלק חשוב בטיפול בהריון. חשוב לדון בסיכונים וביתרונות של אולטרסאונד עם הרופא שלך לפני ביצוע כזה. למידע נוסף על אולטרסאונד, תוכל לצפות בסרטון זה על אולטרסאונד במהלך הריון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן