דף הבית » כל כמה זמן » באיזו תדירות יש לחזור על החלפת מפרק ירך?

באיזו תדירות יש לחזור על החלפת מפרק ירך?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות יש לחזור על החלפת מפרק ירך?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה החלפת מפרק ירך?

החלפת ירך היא הליך כירורגי המחליף מפרק ירך פגום במפרק מלאכותי. זה נעשה בדרך כלל כדי להקל על הכאב ולשפר את הניידות אצל אנשים שיש להם נזק למפרק הירך מדלקת פרקים או מצבים אחרים. ההליך כולל הסרת המפרק הפגוע והחלפתו במפרק מלאכותי עשוי מתכת, פלסטיק או קרמיקה.

מתי יש צורך בהחלפת מפרק ירך?

החלפת מפרק ירך מומלצת בדרך כלל כאשר טיפולים אחרים, כגון תרופות, פיזיותרפיה ושינויים באורח החיים, לא הצליחו להקל על הכאב ולשפר את הניידות. זה עשוי להיות מומלץ גם אם מפרק הירך נפגע קשות מדלקת פרקים או מצבים אחרים.

באיזו תדירות יש לחזור על החלפת מפרק ירך?

התדירות של החלפות מפרק הירך תלויה באדם ובסוג השתל שבו נעשה שימוש. בדרך כלל, החלפות מפרק הירך יכולות להימשך 10 עד 20 שנים, אך ייתכן שיהיה צורך להחליף חלק מוקדם יותר. גורמים שיכולים להשפיע על אורך החיים של החלפת מפרק הירך כוללים:

גיל החולה

מטופלים צעירים נוטים לעבור החלפות מפרק ירך לאורך זמן מאשר מטופלים מבוגרים. הסיבה לכך היא שלמטופלים צעירים יש עצמות ורקמות בריאות יותר שיכולות לתמוך טוב יותר בשתל.

סוג השתל

סוגים שונים של שתלים יכולים להחזיק מעמד לאורך זמן שונה. שתלים קרמיים נוטים להחזיק מעמד זמן רב יותר מאשר שתלי מתכת, בעוד שתלי פלסטיק נוטים להחזיק מעמד לפרק הזמן הקצר ביותר.

רמת פעילות

מטופלים פעילים יותר נוטים להזדקק להחלפות מפרק ירך בתדירות גבוהה יותר מאלו הפעילים פחות. הסיבה לכך היא שמטופלים פעילים יותר מפעילים יותר לחץ על השתל, מה שעלול לגרום לו להתבלות מהר יותר.

בריאות כללית

מטופלים שנמצאים במצב בריאותי תקין נוטים לעבור החלפות מפרק ירך ממושכות יותר מאלו שלא. הסיבה לכך היא שלמטופלים בריאים יש עצמות ורקמות בריאות יותר שיכולות לתמוך טוב יותר בשתל.

למה לצפות לאחר החלפת מפרק ירך

לאחר החלפת מפרק הירך, המטופלים יכולים לצפות לחוות קצת כאב ואי נוחות. זה נורמלי ואמור להשתפר עם הזמן. מטופלים צריכים גם לצפות להגבלות מסוימות על פעילותם, כגון הימנעות מפעילויות משפיעות רבות או פעילויות הכרוכות בפיתול או כיפוף. המטופלים צריכים גם לצפות לקבל פגישות מעקב קבועות עם הרופא שלהם כדי לפקח על השתל ולוודא שהוא מתפקד כראוי.

סיכום

החלפת מפרק ירך יכולה להוות טיפול מוצלח להקלה על כאבים ולשיפור הניידות אצל אנשים עם נזק למפרק הירך. התדירות של החלפות מפרק הירך תלויה באדם ובסוג השתל שבו נעשה שימוש. בדרך כלל, החלפות מפרק הירך יכולות להימשך 10 עד 20 שנים, אך ייתכן שיהיה צורך להחליף חלק מוקדם יותר. לאחר החלפת מפרק הירך, המטופלים יכולים לצפות לחוות קצת כאב ואי נוחות, כמו גם הגבלות מסוימות על פעילותם. חשוב למטופלים לעקוב אחר הוראות הרופא שלהם ולקבוע פגישות מעקב קבועות כדי לוודא שהשתל מתפקד כראוי. למידע נוסף, בקר ב-YouTube לסרטונים על החלפות מפרק הירך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן