דף הבית » כל כמה זמן » באיזו תדירות יש להחליף סוללה לקוצב לב?

באיזו תדירות יש להחליף סוללה לקוצב לב?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות יש להחליף סוללה לקוצב לב?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו קוצב לב?

קוצב לב הוא מכשיר קטן המושתל בחזה כדי לעזור לווסת את קצב הלב. זה עובד על ידי שליחת אותות חשמליים ללב כדי לשמור על פעימותיו בקצב קבוע. קוצבי לב משמשים לטיפול במגוון מצבי לב, כולל ברדיקרדיה, שהיא קצב לב איטי, וטכיקרדיה, שהיא קצב לב מהיר.

באיזו תדירות יש להחליף סוללה לקוצב לב?

בדרך כלל יש להחליף את הסוללה בקוצב לב כל 5 עד 10 שנים. משך הזמן המדויק יהיה תלוי בסוג הקוצב ובתדירות השימוש בו. הסוללה בקוצב לב נועדה להחזיק שנים רבות, אך בסופו של דבר יהיה צורך להחליף אותה.

סימנים לכך שצריך להחליף סוללת קוצב לב

הסימן הנפוץ ביותר לכך שצריך להחליף סוללת קוצב לב הוא ירידה במתח הסוללה. זה יכול להתגלות על ידי רופא במהלך בדיקה שגרתית. סימנים נוספים לכך שיש צורך בהחלפת הסוללה כוללים עלייה במספר הפעמים שהקוצב מופעל, ירידה בכמות הזמן שהקוצב פעיל, ועלייה בכמות האנרגיה שבה משתמש הקוצב.

למה לצפות במהלך ההליך

הפרוצדורה להחלפת סוללת קוצב לב היא פשוטה יחסית ומתבצעת בדרך כלל במרפאות חוץ. במהלך ההליך, הרופא יעשה חתך קטן בבית החזה ויסיר את קוצב הלב הישן. לאחר מכן יוכנס הקוצב החדש ויחובר ללב. ההליך כולו אורך בדרך כלל כשעה.

סיכונים בהחלפת סוללת קוצב לב

כמו בכל הליך רפואי, ישנם סיכונים הקשורים בהחלפת סוללת קוצב לב. סיכונים אלה כוללים זיהום, דימום ונזק ללב או לרקמה שמסביב. הסיכונים בדרך כלל נמוכים, אך חשוב לדון בהם עם הרופא שלך לפני ההליך.

התאוששות לאחר החלפת סוללת קוצב לב

ההתאוששות לאחר החלפת הסוללה לקוצב היא בדרך כלל מהירה וקלה. רוב האנשים יכולים לחזור לפעילותם הרגילה תוך מספר ימים. חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא שלך לטיפול לאחר ההליך, כולל נטילת תרופות שנקבעו והימנעות מפעילויות מאומצות.

סיכום

קוצבי לב הם מכשירים מצילי חיים המסייעים לווסת את קצב הלב. בדרך כלל יש להחליף את הסוללה בקוצב לב כל 5 עד 10 שנים. הפרוצדורה להחלפת סוללת קוצב לב היא פשוטה יחסית ומתבצעת בדרך כלל במרפאות חוץ. כמו בכל הליך רפואי, ישנם סיכונים הקשורים בהחלפת סוללת קוצב לב, אך הסיכונים בדרך כלל נמוכים. ההתאוששות לאחר החלפת הסוללה לקוצב היא בדרך כלל מהירה וקלה. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן