דף הבית » כל כמה זמן » באיזו תדירות יש לבצע בדיקת TSH?

באיזו תדירות יש לבצע בדיקת TSH?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות יש לבצע בדיקת TSH?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי בדיקת TSH?

בדיקת TSH, או בדיקת הורמון מגרה בלוטת התריס, היא בדיקת דם המשמשת למדידת כמות ההורמון הממריץ של בלוטת התריס (TSH) בגוף. TSH מיוצר על ידי בלוטת יותרת המוח והוא אחראי על ויסות ייצור הורמוני בלוטת התריס. חשוב להחזיק את הכמות הנכונה של TSH בגוף על מנת לשמור על בריאות מיטבית.

מדוע בדיקת TSH חשובה?

בדיקת TSH חשובה מכיוון שהיא יכולה לסייע באבחון ומעקב אחר הפרעות בבלוטת התריס. זה יכול לשמש גם כדי לנטר את היעילות של טיפול תחליפי הורמוני בלוטת התריס. אם רמת ה-TSH גבוהה מדי, זה יכול להעיד על תת פעילות של בלוטת התריס (היפותירואידיזם). אם רמת ה-TSH נמוכה מדי, זה יכול להעיד על פעילות יתר של בלוטת התריס (היפר-תירואידיזם).

למי כדאי לעשות בדיקת TSH?

כל מי שנמצא בסיכון להפרעות בבלוטת התריס צריך לעבור בדיקת TSH. זה כולל אנשים שיש להם היסטוריה משפחתית של הפרעות בבלוטת התריס, אנשים בהריון או שהיו לאחרונה בהריון, אנשים שעברו טיפול בקרינה לצוואר או לחזה, ואנשים שעברו סוגים מסוימים של ניתוח.

באיזו תדירות יש לבצע בדיקת TSH?

תדירות בדיקות ה-TSH תלויה באדם ובגורמי הסיכון שלו. לאנשים שנמצאים בסיכון להפרעות בבלוטת התריס, מומלץ לבצע בדיקת TSH מדי שנה. לאנשים הנוטלים טיפול תחליפי הורמון בלוטת התריס, מומלץ לבצע בדיקת TSH כל שלושה עד שישה חודשים.

מה עלי לעשות אם תוצאות בדיקת ה-TSH שלי אינן תקינות?

אם תוצאות בדיקת ה-TSH שלך חריגות, חשוב לעקוב אחר הרופא שלך. הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקות או טיפולים נוספים, כגון טיפול תחליפי הורמוני בלוטת התריס. חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא ולקיים את כל פגישות המעקב שלך.

סיכום

בדיקת TSH היא כלי חשוב לאבחון ומעקב אחר הפרעות בבלוטת התריס. מומלץ לאנשים שנמצאים בסיכון להפרעות בבלוטת התריס לעבור בדיקת TSH מדי שנה, ולאנשים הנוטלים טיפול הורמונלי חלופי של בלוטת התריס לבצע בדיקת TSH כל שלושה עד שישה חודשים. אם תוצאות בדיקת ה-TSH שלך חריגות, חשוב לעקוב אחר הרופא שלך. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן