דף הבית » כל כמה זמן » באיזו תדירות יש לבדוק לחץ דם?

באיזו תדירות יש לבדוק לחץ דם?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות יש לבדוק לחץ דם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו לחץ דם?

לחץ דם הוא הלחץ של הדם בעורקים שלך כפי שהוא נשאב סביב הגוף שלך על ידי הלב שלך. הוא נמדד במילימטרים של כספית (ממ כספית) ונכתב כשני מספרים. המספר הראשון הוא הלחץ הסיסטולי, שהוא הלחץ כאשר הלב שלך שואב דם סביב הגוף שלך. המספר השני הוא הלחץ הדיאסטולי, שהוא הלחץ כאשר הלב שלך נח בין פעימות.

מדוע חשוב לעקוב אחר לחץ הדם?

לחץ דם גבוה, הידוע גם בשם יתר לחץ דם, הוא גורם סיכון מרכזי למחלות לב ושבץ מוחי. ההערכה היא שלאחד מכל שלושה מבוגרים בארצות הברית יש לחץ דם גבוה. אם אינו מטופל, לחץ דם גבוה עלול להוביל לסיבוכים בריאותיים חמורים, כולל התקף לב, שבץ ואי ספיקת כליות. ניטור לחץ הדם שלך חשוב מכיוון שהוא יכול לעזור לך לזהות כל שינוי בלחץ הדם שלך שעלול להצביע על בעיה בריאותית. זה גם יכול לעזור לך ולרופא שלך לקבוע את תוכנית הטיפול הטובה ביותר עבורך.

באיזו תדירות יש לבדוק לחץ דם?

איגוד הלב האמריקאי ממליץ למבוגרים בני 18 ומעלה לבדוק את לחץ הדם שלהם לפחות פעם בשנתיים. אם יש לך לחץ דם גבוה, הרופא שלך עשוי להמליץ לך לבדוק את לחץ הדם שלך לעתים קרובות יותר. אם אתה בסיכון ללחץ דם גבוה, כגון אם אתה סובל מעודף משקל, סכרת או בעל היסטוריה משפחתית של לחץ דם גבוה , עליך לבדוק את לחץ הדם שלך לעתים קרובות יותר. הרופא שלך עשוי להמליץ לך לבדוק את לחץ הדם שלך מדי שנה או אפילו לעתים קרובות יותר.

ניטור בבית

אם אובחנת עם לחץ דם גבוה, הרופא שלך עשוי להמליץ לך לעקוב אחר לחץ הדם שלך בבית. ניטור ביתי יכול לעזור לך ולרופא שלך לעקוב אחר לחץ הדם שלך ולוודא שתוכנית הטיפול שלך עובדת. מדי לחץ דם ביתיים זמינים ברוב בתי המרקחת ובאינטרנט. חשוב לוודא שאתה משתמש בצג אמין ומדויק. הרופא שלך יכול לעזור לך לבחור את המוניטור המתאים לך.

מתי לפנות לרופא

אם יש לך לחץ דם גבוה, חשוב לראות את הרופא שלך באופן קבוע. הרופא שלך יעקוב אחר לחץ הדם שלך ויוודא שתוכנית הטיפול שלך עובדת. אם יש לך תסמינים כלשהם של לחץ דם גבוה, כגון כאבי ראש, סחרחורת או כאבים בחזה, עליך לפנות לרופא מיד.

השוואה מהירה

תדירות תיאור
כל שנתיים מומלץ למבוגרים מגיל 18 ומעלה
לעתים קרובות יותר מומלץ לבעלי סיכון ליתר לחץ דם
ניטור בבית מומלץ לבעלי לחץ דם גבוה
ראה רופא מומלץ אם יש לך תסמינים של לחץ דם גבוה

ניטור לחץ הדם שלך הוא חלק חשוב בניהול הבריאות שלך. חשוב לבדוק את לחץ הדם באופן קבוע ולפעול לפי הנחיות הרופא לניהול לחץ הדם.

שאלות ותשובות

ש: מה ההבדל בין לחץ דם סיסטולי לדיאסטולי?

א:

לחץ הדם הסיסטולי הוא הלחץ כאשר הלב שלך שואב דם סביב הגוף שלך. לחץ הדם הדיאסטולי הוא הלחץ כאשר הלב שלך נח בין פעימות.

ש: מהם הסיכונים ליתר לחץ דם?

א:

לחץ דם גבוה הוא גורם סיכון מרכזי למחלות לב ושבץ. אם אינו מטופל, לחץ דם גבוה עלול להוביל לסיבוכים בריאותיים חמורים, כולל התקף לב, שבץ ואי ספיקת כליות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן