דף הבית » כל כמה זמן » באיזו תדירות אתה צריך חיסון טטנוס?

באיזו תדירות אתה צריך חיסון טטנוס?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות אתה צריך חיסון טטנוס?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה טטנוס?

טטנוס הוא זיהום חיידקי חמור הנגרם על ידי החיידק Clostridium tetani. זה מכונה בדרך כלל "לסת" מכיוון שאחד התסמינים הנפוצים ביותר שלו הוא הידוק של שרירי הלסת, מה שמקשה על פתיחת הפה או הבליעה. תסמינים אחרים של טטנוס כוללים התכווצויות שרירים, חום, כאבי ראש וקשיי נשימה. טטנוס עלול להיות קטלני אם אינו מטופל, וחשוב להתחסן כדי להגן על עצמך מפני מחלה שעלולה להיות קטלנית זו.

מהו חיסון טטנוס?

חיסון הטטנוס הוא חיסון משולב המגן גם מפני דיפתריה ושעלת (שעלת). זה ניתן בדרך כלל כזריקה, והוא מומלץ לכל הילדים והמבוגרים. החיסון פועל על ידי החדרת כמות קטנה מהחיידקים לגוף, מה שממריץ את מערכת החיסון ליצור נוגדנים שיגנו מפני המחלה.

באיזו תדירות אתה צריך חיסון טטנוס?

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממליץ לכל הילדים לקבל סדרה של חמש מנות של חיסון טטנוס, החל מגיל חודשיים. המנה האחרונה צריכה להינתן בגיל ארבע עד שש שנים. לאחר הסדרה הראשונית, מומלצת מנת דחף של החיסון כל 10 שנים. מבוגרים שלא קיבלו חיסון טטנוס ב-10 השנים האחרונות צריכים לקבל מנת דחף. זה חשוב במיוחד למבוגרים שעובדים בסביבות בסיכון גבוה, כמו עובדי בריאות, מגיבים ראשונים וכאלה שעובדים עם בעלי חיים.

מה אם יש לך חתך או פצע?

אם יש לך חתך או פצע, חשוב לוודא שהוא נקי וללא לכלוך ופסולת. אם הפצע עמוק או מלוכלך, ייתכן שתצטרך זריקת טטנוס. ה-CDC ממליץ לכל המבוגרים לקבל זריקת טטנוס כל 10 שנים, אך אם יש לך פצע עמוק או מלוכלך, עליך לקבל זריקת טטנוס גם אם עברו פחות מ-10 שנים מאז הזריקה האחרונה שלך.

האם יש תופעות לוואי של חיסון טטנוס?

חיסון הטטנוס הוא בדרך כלל בטוח ונסבל היטב. תופעות הלוואי השכיחות ביותר הן קלות וכוללות כאב, אדמומיות או נפיחות במקום ההזרקה, כמו גם חום, כאבי ראש ועייפות. תופעות לוואי חמורות הן נדירות, אך הן יכולות לכלול תגובות אלרגיות, התקפים וכאב ונוקשות זמניים במפרקים.

סיכום

טטנוס הוא זיהום חיידקי חמור שעלול לגרום להתכווצויות שרירים חמורות ואף למוות. חשוב להתחסן כדי להגן על עצמך מפני מחלה שעלולה להיות קטלנית זו. ה-CDC ממליץ לכל הילדים לקבל סדרה של חמש מנות של חיסון טטנוס, החל מגיל חודשיים, וכי מבוגרים יקבלו מנת דחף כל 10 שנים. אם יש לך פצע עמוק או מלוכלך, עליך לקבל זריקת טטנוס גם אם עברו פחות מ-10 שנים מאז הזריקה האחרונה שלך. חיסון הטטנוס הוא בדרך כלל בטוח ונסבל היטב, אך הוא עלול לגרום לתופעות לוואי קלות כגון כאב, אדמומיות או נפיחות במקום ההזרקה, כמו גם חום, כאבי ראש ועייפות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן