דף הבית » כל כמה זמן » באיזו תדירות אתה צריך בדיקת טוברקולין?

באיזו תדירות אתה צריך בדיקת טוברקולין?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות אתה צריך בדיקת טוברקולין?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי בדיקת טוברקולין?

בדיקת טוברקולין, המכונה גם בדיקת עור שחפת, היא בדיקה רפואית המשמשת כדי לקבוע אם אדם נדבק בחיידק הגורם לשחפת (TB). הבדיקה מתבצעת על ידי הזרקת כמות קטנה של נגזרת חלבון מטוהרת (PPD) לעור האמה. אם האדם נדבק בשחפת, הגוף יפיק תגובה חיסונית ל-PPD, וכתוצאה מכך אזור מורם, אדום ומגרד באתר ההזרקה.

מתי יש צורך בבדיקת טוברקולין?

בדיקת טוברקולין מומלצת בדרך כלל לאנשים שנמצאים בסיכון מוגבר להידבקות בשחפת, כמו אלה שנסעו או גרו באזור שבו השחפת נפוצה, או כאלה שהיו בקשר הדוק עם מישהו שיש לו שחפת. זה מומלץ גם לאנשים שיש להם מערכת חיסונית מוחלשת, כגון אלה עם HIV/איידס או אלה הנוטלים תרופות מדכאות חיסון. במקרים מסוימים, בדיקת טוברקולין עשויה להיות מומלצת לאנשים שאין להם גורמי סיכון ידועים לשחפת. זה נעשה בדרך כלל כחלק מבדיקה גופנית שגרתית או אם הרופא חושד שייתכן שהאדם נחשף לשחפת.

באיזו תדירות יש צורך בבדיקת טוברקולין?

התדירות של בדיקות טוברקולין תלויה בגורמי הסיכון של האדם לשחפת. עבור אנשים שנמצאים בסיכון מוגבר לזיהום בשחפת, יש לחזור על הבדיקה מדי שנה. עבור אנשים שאין להם גורמי סיכון ידועים, ייתכן שאין צורך בבדיקה כלל.

אנשים בסיכון מוגבר להידבקות בשחפת

אנשים שנמצאים בסיכון מוגבר לזיהום בשחפת צריכים לעבור בדיקת טוברקולין מדי שנה. זה כולל אנשים שנסעו או גרו באזור שבו שחפת נפוצה, אלה שהיו בקשר הדוק עם מישהו שיש לו שחפת, ואלה שיש להם מערכת חיסונית מוחלשת.

אנשים ללא גורמי סיכון ידועים

עבור אנשים שאין להם גורמי סיכון ידועים לשחפת, תדירות בדיקות השחפת תלויה בגילו ובמצבו הבריאותי של האדם. עבור מבוגרים בריאים, ייתכן שאין צורך בבדיקה כלל. עם זאת, הבדיקה עשויה להיות מומלצת לאנשים מעל גיל 65, מכיוון שהם עשויים להיות בסיכון מוגבר לזיהום בשחפת.

כיצד משתמשים בבדיקת טוברקולין?

בדיקת טוברקולין משמשת לאבחון זיהום בשחפת. אם הבדיקה חיובית, זה אומר שהאדם נדבק בחיידק הגורם לשחפת. עם זאת, זה לא בהכרח אומר שלאדם יש מחלת שחפת פעילה. כדי לקבוע אם לאדם יש מחלת שחפת פעילה, ייתכן שיהיה צורך בבדיקות נוספות, כגון צילום חזה או תרבית כיח.

סיכום

בדיקת טוברקולין היא בדיקה רפואית המשמשת כדי לקבוע אם אדם נדבק בחיידק הגורם לשחפת (TB). הבדיקה מומלצת בדרך כלל לאנשים שנמצאים בסיכון מוגבר להידבקות בשחפת, כמו אלה שנסעו או גרו באזור שבו השחפת נפוצה, או כאלה שהיו בקשר הדוק עם מישהו שיש לו שחפת. עבור אנשים שנמצאים בסיכון מוגבר לזיהום בשחפת, יש לחזור על הבדיקה מדי שנה. עבור אנשים שאין להם גורמי סיכון ידועים לשחפת, תדירות בדיקות השחפת תלויה בגילו ובמצבו הבריאותי של האדם. בדיקת טוברקולין חיובית אינה אומרת בהכרח שהאדם סובל ממחלת שחפת פעילה, וייתכן שיהיה צורך בבדיקות נוספות כדי לקבוע אם לאדם יש מחלת שחפת פעילה.

השוואה מהירה

מִבְחָן תדירות
אנשים בסיכון מוגבר לזיהום בשחפת כל שנה
אנשים ללא גורמי סיכון ידועים תלוי בגיל ובמצב בריאותי

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן