דף הבית » כל כמה זמן » באיזו תדירות אתה עושה דיאליזה?

באיזו תדירות אתה עושה דיאליזה?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות אתה עושה דיאליזה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי דיאליזה?

דיאליזה היא הליך רפואי המשמש לסינון פסולת מהדם. הוא משמש כאשר הכליות אינן מתפקדות כראוי ואינן יכולות עוד לסנן את הדם. ניתן להשתמש בדיאליזה כדי להחליף חלק מתפקידי הכליות, כגון פינוי חומרי פסולת ועודפי נוזלים מהגוף.

סוגי דיאליזה

ישנם שני סוגים עיקריים של דיאליזה: המודיאליזה ודיאליזה פריטונאלית. המודיאליזה היא הליך שבו משתמשים במכונה לסינון הדם. הדם מועבר דרך מסנן ואז מוחזר לגוף. דיאליזה פריטונאלית היא הליך שבו משתמשים בנוזל מיוחד לניקוי הדם. את הנוזל מניחים בבטן ואז מתנקזים החוצה.

באיזו תדירות יש צורך בדיאליזה?

תדירות הדיאליזה תלויה באדם ובחומרת מחלת הכליות שלו. באופן כללי, המודיאליזה מתבצעת שלוש פעמים בשבוע במשך ארבע עד חמש שעות בכל מפגש. דיאליזה פריטונאלית נעשית מדי יום ויכולה להימשך בין 30 דקות למספר שעות.

מהם היתרונות של דיאליזה?

דיאליזה יכולה לעזור לשפר את איכות החיים של אנשים עם מחלת כליות. זה יכול לעזור להפחית תסמינים כמו עייפות, קוצר נשימה ונפיחות. דיאליזה יכולה גם לעזור להפחית את הסיכון לסיבוכים ממחלת כליות, כגון אנמיה, לחץ דם גבוה ומחלות לב.

מהם הסיכונים של דיאליזה?

למרות שדיאליזה יכולה להיות מועילה, ישנם כמה סיכונים הקשורים להליך. סיכונים אלה כוללים זיהום, לחץ דם נמוך והתכווצויות שרירים. חשוב לדון בסיכונים וביתרונות של דיאליזה עם הרופא שלך לפני תחילת ההליך.

כיצד אוכל להתכונן לדיאליזה?

לפני תחילת הדיאליזה, חשוב לדבר עם הרופא שלך על כל תרופות או תוספים שאתה נוטל. כמו כן, חשוב לדון בכל הגבלות תזונתיות או שינויים באורח החיים שעלולים להיות נחוצים. בנוסף, חשוב לוודא שיש לך מערכת תמיכה שתעזור לך בתהליך.

סיכום

דיאליזה היא הליך רפואי המשמש לסינון פסולת מהדם. זה יכול לשמש כדי להחליף חלק מתפקודי הכליות ויכול לעזור לשפר את איכות החיים של אלה עם מחלת כליות. תדירות הדיאליזה תלויה באדם ובחומרת מחלת הכליות שלו. לפני תחילת הדיאליזה, חשוב לדבר עם הרופא שלך על כל תרופות או תוספים שאתה נוטל ולוודא שיש לך מערכת תמיכה במקום.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן