דף הבית » זמן השפעה » כמה זמן מחזיק החיסון?

כמה זמן מחזיק החיסון?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן מחזיק החיסון?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהו החיסון?

החיסון הוא טיפול רפואי המסייע בהגנה על אנשים מפני מחלות מסוימות. הוא מורכב מצורות מוחלשות או מומתות של הנגיף או החיידק הגורמים למחלה. כאשר החיסון מוזרק לגוף, מערכת החיסון מזהה את הנגיף או החיידק ומייצרת נוגדנים כדי להדוף אותו. זה עוזר להגן על האדם מפני מחלה.

כמה זמן מחזיק החיסון?

משך הזמן בו נמשך החיסון תלוי בסוג החיסון ובגילו ובריאותו של האדם. בדרך כלל, החיסון יימשך מספר שנים, אך ייתכן שיהיה צורך לתת חיסונים מסוימים לעתים קרובות יותר. לדוגמה, חיסון השפעת ניתן בדרך כלל פעם בשנה. יעילות החיסון תלויה גם בגילו ובבריאותו של האדם. לדוגמה, החיסון עשוי להיות פחות יעיל בקרב מבוגרים או אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת.

גורמים המשפיעים על יעילות החיסון

ישנם מספר גורמים שיכולים להשפיע על יעילות החיסון. אלו כוללים:

גיל

יעילות החיסון עשויה לרדת עם הגיל. הסיבה לכך היא שמערכת החיסון נחלשת ככל שאנשים מתבגרים.

מערכת חיסון

אנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת עשויים שלא להגיב באותה מידה לחיסון. זה כולל אנשים עם HIV/איידס, סרטן או מצבים אחרים שמחלישים את המערכת החיסונית.

סוג החיסון

חיסונים מסוימים יעילים יותר מאחרים. לדוגמה, החיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת (MMR) יעיל יותר מחיסון שפעת.

אחסון וטיפול

יש לאחסן את החיסון ולטפל בו כראוי כדי להישאר יעיל. אם החיסון אינו מאוחסן או מטופל בצורה נכונה, ייתכן שהוא לא יעבוד גם כן.

היסטוריית החיסונים

אם אדם חוסן בעבר, ייתכן שגופו לא יגיב באותה מידה לחיסון. הסיבה לכך היא שהגוף כבר פיתח חסינות לנגיף או לחיידקים.

סיכום

משך הזמן שבו נמשך החיסון תלוי בסוג החיסון, גילו ובריאותו של האדם ובגורמים נוספים. בדרך כלל, החיסון יימשך מספר שנים, אך ייתכן שיהיה צורך לתת חיסונים מסוימים לעתים קרובות יותר. חשוב לעקוב אחר הוראות האחסון והטיפול בחיסון כדי להבטיח שהוא יישאר יעיל.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן