דף הבית » בריאות ואיכות חיים » לאחר כמה זמן החיסון נגד שפעת משפיע?

לאחר כמה זמן החיסון נגד שפעת משפיע?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

לאחר כמה זמן החיסון נגד שפעת משפיע?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

חיסון השפעת הוא חלק חשוב בשמירה על בריאות בעונת השפעת. אבל כמה זמן לוקח לחיסון להשפיע? התשובה תלויה בכמה גורמים, כולל סוג החיסון וגילו של האדם המקבל אותו.

סוגי חיסונים לשפעת

ישנם שני סוגים עיקריים של חיסוני שפעת: מומתים (מומתים) וחי מוחלשים (מוחלשים). חיסונים מומתים עשויים מחלקיקי וירוס מומתים וניתנים לזריקות. חיסונים חיים מוחלשים עשויים מחלקיקי וירוס מוחלשים וניתנים כתרסיסים לאף.

חיסוני שפעת מומתים

חיסונים מומתים הם הסוג הנפוץ ביותר של חיסון נגד שפעת. הם עשויים מחלקיקי וירוס מומתים וניתנים כזריקות. לחיסון המומת לוקח כשבועיים להשפיע. המשמעות היא שלוקח לגוף שבועיים לפתח חסינות לאחר קבלת החיסון.

חיסוני שפעת מוחלשים חיים

חיסונים חיים מוחלשים עשויים מחלקיקי וירוס מוחלשים וניתנים כתרסיסים לאף. חיסונים אלו לוקחים כשבועיים להשפיע. עם זאת, הם עשויים לספק הגנה טובה יותר מפני זנים מסוימים של נגיף השפעת מאשר חיסונים מומתים.

גיל ויעילות חיסון נגד שפעת

גילו של האדם המקבל את החיסון יכול גם להשפיע על משך הזמן שלוקח לחיסון להשפיע. לילדים מתחת לגיל תשע מומלץ שתי מנות של החיסון. נדרשים כארבעה שבועות עד שהחיסון ישפיע בילדים המקבלים שתי מנות.

במבוגרים לוקח לחיסון כשבועיים להשפיע. עם זאת, ייתכן שמבוגרים מעל גיל 65 יצטרכו להמתין זמן רב יותר עד שהחיסון ייכנס לתוקף. הסיבה לכך היא שהמערכת החיסונית של מבוגרים עלולה לא להגיב באותה מהירות לחיסון.

סיכום

לחיסון השפעת לוקח כשבועיים להשפיע במבוגרים וארבעה שבועות בילדים מתחת לגיל תשע. סוג החיסון וגילו של האדם המקבל אותו יכולים גם להשפיע על משך הזמן שלוקח לחיסון להשפיע. חשוב לקבל את חיסון השפעת מדי שנה כדי לסייע בהגנה מפני נגיף השפעת.

השוואה מהירה

סוג החיסון הגיע הזמן להשפיע
מוּבטָל 2 שבועות
חי מוחלש 2 שבועות
ילדים מתחת לגיל 9 4 שבועות
מבוגרים מעל גיל 65 ארוך יותר

חיסון השפעת הוא חלק חשוב בשמירה על בריאות בעונת השפעת. חשוב לקבל את חיסון השפעת מדי שנה כדי לסייע בהגנה מפני נגיף השפעת. סוג החיסון וגילו של האדם המקבל אותו יכולים להשפיע על משך הזמן שלוקח לחיסון להשפיע. חיסונים מומתים לוקחים כשבועיים להשפיע, בעוד שחיסונים חיים מוחלשים לוקחים כשבועיים. לילדים מתחת לגיל תשע מומלצות שתי מנות של החיסון ולוקח כארבעה שבועות עד שהחיסון ישפיע. ייתכן שמבוגרים מעל גיל 65 יצטרכו להמתין זמן רב יותר עד שהחיסון ייכנס לתוקף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן